رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد:

کلانشهرها نیازمند مدیریت ترافیک شهری با همکاری نیروی انتظامی هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:کلانشهرها نیازمند مدیریت ترافیک شهری با همکاری نیروی انتظامی هستند که این نیاز در شهر اصفهان بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌اله معین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: نحوه اداره امور شهر اصفهان در مدتی که هنوز حکم شهردار صادر نشده بود در میان دیگر شهرهای دیگر کشور نمونه بود.

وی افزود: این آرامش نتیجه همراهی و همدلی اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان بود تا تنزلی در سطح خدمات ارائه‌شده شهرداری وجود نداشته باشد و کارها به روال گذشته ادامه پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ابتدای شروع به کار شهرداری و شورای شهر اصفهان در جلسه معارفه شهردار اصفهان، گزارشی از وضعیت موجود شهرداری به مردم و رسانه‌ها ارائه شد و امیدوارم همه تلاش کنیم تا به نقطه مطلوبی برسیم.

وی تصریح کرد: شهردار جدید اصفهان برای تغییراتی در نحوه کار شهرداری، نیازمند همکاری شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی است که لازم است تلاشی شود تا از این دوره نیز عبور کنیم.

معین بیان داشت: همان‌طور که شهردار اصفهان بر تعامل با شورای شهر تأکید داشته، امیدواریم شاهد همین مطلب بوده و نتیجه مثبت آن را در وضعیت شهر و ارائه خدمت بیشتر به شهروندان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی را به همه تلاش‌گران نظم و امنیت کشور تبریک می‌گویم؛ بدون شک نیروی انتظامی یکی از عوامل تأثیرگذار نظم در مدیریت شهری و کلانشهرهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در درجه اول نیازمند شهری امن هستیم تا مردم بتوانند با آسودگی خیال در شهر زندگی کنند که این موضوع در اصفهان به حد زیادی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: کلانشهرها نیازمند مدیریت ترافیک شهری با همکاری نیروی انتظامی هستند که این نیاز در شهر اصفهان بیشتر احساس می‌شود؛ بخشی از امور ترافیکی کلانشهر اصفهان را باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز تأمین کرد.

معین اذعان داشت: در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در زمینه توسعه تکنولوژی‌های ترافیکی شهر اصفهان انجام شده و امسال نیز این راه را ادامه خواهیم داد؛ یکی از مشکلات اصفهان در محور شمالی-جنوبی(از ترمینال کاوه تا ترمینال صفه) مشکلات خط یک قطار شهری بود که امیدواریم امسال موانع آن برداشته و ایستگاه‌های این خط ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: خط یک قطار شهری اصفهان با هزار مسافر در روز کار خود را آغاز کرد و در هفته گذشته تا 25 هزار نفر نیز مسافرگیری کرد؛ این امید را داریم که تا پایان سال جاری خط یک قطار شهری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: شهر اصفهان جزو شهرهایی است که تاکنون امکانات مناسبی برای کودکان فراهم کرده و دوستدار کودک است ولی هنوز با توجه به جمعیت این شهر نیازمند اقدامات بیشتری برای کودکان هستیم.

وی ادامه داد: کودکان عزیزترین اعضای هر خانواده هستند و باید آینده خوبی برای آن‌ها رقم بخورد که شهرداری اصفهان همواره یار و یاور خوبی برای خانواده‌ها بوده و باید تلاش کرد تا اصفهان به طور جدی شهر دوستدار کودک باشد و امکانات مورد نیاز برای کودکان را فراهم باشد.

معین اضافه کرد: براساس مرکز آمار شهرداری اصفهان وسعت شهر اصفهان 5 درصد از استان اصفهان را تشکیل می‌دهد که 64 درصد آن در حریم و 36 درصد آن محدوده قانونی شهر است.

وی یادآور شد: روزانه 28 هزار نفر با هزار و 740 سرویس حمل و نقل از شهرهای هم‌جوار اصفهان وارد این شهر شده و روزانه 11 خانوار به قصد سکونت از شهرها و استان‌های هم‌جوار به استان اصفهان مهاجرت می‌کنند؛ 70 درصد ساکنان اصفهان متولد شهر و یا حومه شهر اصفهان هستند.

 

انتهای پیام/م

 

مهاجرت روزانه 11 خانوار به استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.