مايه‌كوبي تب برفكي يك ميليون و 600 هزار رأس دام

مديركل دامپزشكي استان ايلام گفت: يك ميليون و 600 هزار رأس دام سبك و حدود 40 هزار رأس دام سنگين استان ایلام تحت پوشش مايه‌كوبي تب برفكي قرار می‌گيرد.

مايه‌كوبي تب برفكي يك ميليون و 600 هزار رأس دام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ وهاب پیرانی اعلام کرد: با توجه به مرز مشترک و طولانی استان با کشور عراق و همچنین با عنایت به اینکه سالانه بیش از 500 هزار راس دام عشایر کوچرو استان‌های همجوار از مراتع استان ایلام استفاده می‌کنند و همچنین با توجه به مخاطراتی که بیماری تب برفکی می‌تواند برای بهداشت و سرمایه دامی استان داشته باشد، جهت پیشگیری از این بیماری، اداره کل دامپزشکی استان با تهیه واکسن مورد نیاز و با بکارگیری تمام توان بخش دولتی و همکاری بخش خصوصی و ساماندهی بیش از 50 اکیپ عملیاتی از ابتدای مهرماه عملیات مایه کوبی رایگان و سراسری جمعیت دام سبک و سنگین استان را آغاز کرده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که در ظرف مدت حدود 3 ماه بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 40 هزار رأس دام سنگین استان تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار گیرند.

پیرانی اضافه کرد: از دامداران عزیز تقاضا می‌شود ضمن رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای همکاری لازم را با اکیپهای دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/اس

مایه کوبی یک میلیون و 600هزار راس دام سبک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.