استاندار کرمانشاه؛

ضعف دیپلماسی مانعی برای صادرات / مرز سومار رسمی می شود

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از نقاط ضعف ما در صادرات، دیپلماسی خرد است که باید این مشکل بر طرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که صبح امروز برگزار شد گفت:مدیران باید کمک کنند تا موانع صادرات استان مرتفع شودو در اسرع وقت باید هلدینگاهی صادراتی شکل گیرد و تعداد تعاونی‌های خصوصی هم افزایش یابد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینک در بحث صادرات نباید رقبا را دست کم بگیریم بیان کرد: یکی از نقاط ضعف ما در صادرات، دیپلماسی خرد است که باید این مشکل بر طرف شودموضوع رسمی شدن مرز سومار را نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص صادرات به بازار عراق ضمن اینکه از این بازار باید حداکثر استفاده را ببریم از بازار کشور‌های دیگر منطقه نیز نباید غافل شویم بدین منظور بعد از ظهر امروز با مسئولان قطر و دبی جلسه داریم تا بتوانیم بازار مناسبی برای صادرات به این دو کشور هم داشته باشیم.

انجام اظهارات گمرکی برای کالا‌های صادراتی دراستان کرمانشاه، اخذ و ثبت آمار صادرات استان در پایان هرسه ماه، برپایی نمایشگاهی از تولیدات استان هردوسال یک بار درشهر‌های کشور عراق برای معرفی محصولات، اختصاص یکی ازمرز‌های استان برای صادرات به کشور سوریه و نهایی شدن سهمیه سوخت مرز نشینان از دیگر موارد مطرح شده در کارگروه صادرات استان بود.

نیک کردار معاون عمرانی استاندار در کارگروه صادرات استان گفت: با نزدیک شدن به مراحل پایانی تکمیل بازارچه سومار و هزینه شدن ۱۵ میلیاردتومان در این بازارچه و اینکه این بازارچه نزدیک ترین مرز به بغداد است، معرفی آن به عنوان مرز رسمی ضروری به نظر می رسد.

 

انتهای پیام/ز

برگزاری جلسه با مسئولان قطر و دبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار