اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه برای کودکان در کردستان

مدیر کل کانون استان کردستان از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته ملی کودک خبر داد .    

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سهیلا شیخی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان امروزیکشنبه (16 مهر) در جمع خبرنگاران استان گفت: همزمان با آغاز هفته ملی کودک 300 ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در 23 مرکز ثابت و سیار مراکز کانون استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه ها از 15 مهر و همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است، عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر جاری در شهرهای استان کردستان با شعار « هرکودک نشانی خداست ...» برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به برنامه های کانون در گرامیداشت هفته ملی کودک اشاره کرد و افزود: دیدار کودکان و نوجوانان برگزیده استان با امام جمعه سنندج، برنامه نقاشی دسته جمعی با موضوع کودک در پناه خانواده، افتتاح کتابخانه سیار روستایی قروه و افتتاح 3 فروشگاه محصولات فرهنگی کتاب و سرگرمی در شهرستان های بیجار، دیواندره و قروه از جمله برنامه های گرامیداشت این هفته است.

شیخی با بیان اینکه سعی شده است برنامه های گرامیداشت هفته کودک متناسب با ماه محرم باشد،بیان کرد: قصّه گویی با محوریت مفاهیم مذهبی و دینی و ایّام ماه محرم، معرفی شخصیّت والای امام حسین (علیه السلام)، برگزاری کارگاه خوشنويسي با موضوع دلسازه هاي حسيني نیز از جمله برنامه های اجرایی کانون در هفته کودک در استان است.

شیخی، برگزاري كارگاههاي نقاشي، سفالگري، ادبي و كاردستي، کارگاه شعرخوانی، نمایش فیلم، اجرای ویژه برنامه کودک و دوستی با کتاب، اجرای نمایشنامه خوانی، اهدای کتاب و تجهیزات به  کتابخانه مراکز خیریه شهرستان سنندج، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با موضوع تاثیر ایمان بر زندگی فردی و اجتماعی را از برنامه های هفته ملی کودک در استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: نشست مربیان و کارکنان کانون با موضوع نقش فضای مجازی در خانواده امن، اجرای مسابقات مختلف، برپایی نمایشگاه از آثار اعضا، اجرای ویژه برنامه بیرق سبز، تقدیر از نویسنده کتاب های کودک و نوجوان، دیدار و ملاقات با کودکان بستری در بیمارستانهای استان، برپایی كارگاه مفهوم كودكي با همكاري بهزيستي براي والدين، برپايي كارگاه آموزش خود ايمني و حوادث طبيعي، برپايي كارگاه آموزشی با عنوان كودك آزاري برای والدین از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته کودک در استان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان همچنین برپايي كارگاه پرنده نگري در حاشيه درياچه زريبارمریوان، برگزاری کارگاه سلامت و ایمنی برای کودکان، آموزش بازیهای گروهی سالم و ایمن، نشست با موضوع آشنا کردن اعضا با فناوریهای جدید و فرهنگ استفاده صحیح از آنها مانند اینترنت، موبایل و شبکه های اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرایی مراکز کانون استان کردستان در هفته ملی کودک برشمرد.

انتهای پیام/م

افتتاح کتابخانه سیار روستایی در شهرستان قروه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.