صادرات جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به کشورهای همسایه

در ۶ ماهه نخست امسال دو میلیون و ۴۰۸ هزار قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در 6 ماهه نخست امسال دو میلیون و 408 هزار قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل صادر شده است که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته دو میلیون و 237 هزار قطعه بوده است.

وی با اشاره به این که به دلیل تحقق اقتصاد مقاومتی تخم‌مرغ نطفه‌دار امسال از استان صادر نشده است گفت: در موارد دیگر شاهد رونق صادرات محصولات دامی بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات صادراتی دامی استان پا و پنجه مرغ است که این امر در سال گذشته یک میلیون و 372 هزار کیلو بوده و در 6 ماهه امسال یک میلیون و 400 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ صادر شده است که مقصد این صادرات کشورهای وینتام و هنک کنگ بوده است.

صالحی بیان کرد: در حال حاضر 64 داروخانه دامپزشکی در سطح استان فعالیت می‌کنند و 75 کلینیک دامپزشکی نیز راه‌اندازی شده که خدمات مناسبی ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دامپزشکی استان اجرای طرح واکسیناسیون است که سال گذشته سه میلیون و 698 هزار راس دام طرح واکسیناسیون قرار گرفته و در 6 ماهه امسال نیز سه میلیون و 730 هزار دام طرح واکسیانسیون قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ع

صادرات جوجه یک‌روزه از استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.