به دنبال وقوع توفان «نیت» در خلیج مکزیک، فعالیت‌های نفتی و گازی در این منطقه با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی، با وقوع توفان سهمگین نیت در خلیج مکزیک، 92 درصد از تولید روزانه نفت این بخش کاهش یافته است و 77 درصد از تولید گاز طبیعی روزانه آن هم قطع شده است.

اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد: توفان نیت باعث شده است که 1.61 میلیون بشکه نفت در روز و 2.48 میلیارد فوت مکعب از تولید گاز طبیعی روزانه خلیج مکزیک قطع شود. در روز شنبه کارکنان بیش از 301 سکوی حفاری و 13 دکل نفتی در خلیج مکزیک این منطقه را از بیم توفان ترک کرده اند.

توفان نیت امروز (یکشنبه) ایالت میسیسیپی آمریکا را در نوردید و باعث وزش بادهای ویرانگر و باران های شدید شد که در نتیجه آن، سیل در خیابان‌ها و بزرگراه های این ایالت جاری شد.

این چهارمین توفان سهمگین است که در کمتر از دو ماه گذشته ایالات آمریکا را در می نوردد. توفان نیت تاکنون به مرگ دست کم 30 نفر در آمریکای مرکزی منجر شده است. این آمار پیش از ورود این توفان به خلیج مکزیک است.

پیش از این هم توفان های سهمگین هاروی، ایرما و ماریا به ترتیب خسارت های مالی و جانی زیادی را در تگزاس، فلوریدا و پورتوریکو به بار آورد. اما توفان نیت با سرعت باد 135 کیلومتر بر ساعت و سطح یک به نظر می رسد خرابی های کمتری را در مقایسه با توفان های پیش از خود به بار آورد.

روز شنبه در ایالت های لوئیزیانا، میسیسیپی و آلاباما و برخی از شهرهای ایالت فلوریدا حالت فوق العاده اعلام شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون درباره این توفان اظهار نظری نکرده است. وی به دلیل کم کاری در کمک رسانی به توفان زدگان پورتوریکو پس از توفان ماریا به شدت مورد انتقاد رسانه ها و مقامات مختلف قرار گرفته بود.


انتهای پیام/

توفان نیت موجب کاهش فعالیت‌های نفتی در خلیج مکزیک شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار