بهره برداری از سد چم شیر در سال ۹۷

معاون اجرایی سد چمشیر گفت: سد چم شیر گچساران با پیشرفت کاری ۷۳ درصد در صورت تامین اعتبار در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   فاضل معاون اجرایی سد چمشیر گفت: این طرح هم اکنون بیش از ۷۳ درصد پیشرفت کاری دارد.

عملیات ساخت سد چم شیر اولین سد در کشور در سال 89 با مشارکت سرمایه گذار چینی(نیروگاه برق این سد توسط مهندسان چینی و بدنه سد به دست مشاوران ومهندسان ایرانی) آغاز شد.

فاضل افزود: سد چمشیر اولین سد کشور است که درطی بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت کار و فعالیت بدون تلفات انسانی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: کم توجهی به ایمنی و حفاظت کار، افزایش حوادث، آسیب دیدگی‌ها و پرداخت‌های فراوان به افراد غرامت دیده را به دنبال دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ساله ۵ میلیارد متر مکعب آب در استان تولید می شود گفت: تاکنون از ظرفیت آب در استان غافل بودیم و نتواسته از آن به خوبی استفاده کنیم که با اقدامات انجام شده در حال جبران کمی از این غفلت ها هستیم.

نیک اقبالی افزود:با احداث سد مخزنی چم شیر، اراضی پائین دست این سد شامل اراضی بندر دیلم در استان بوشهر و اراضی دشتهای جنوبی استان خوزستان (زیدون، امیدیه و هندیجان) از این طرح بهره مند می شوند، این درحالی است که بیشتر مناطق استان دارای مشکل کم آبی هستند و در تابستان امسال 10 شهر استان با تنش آبی مواجه بودند.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر(مهرماه 95) به کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی است(وجود یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع، شرایط آب‌وهوایی متنوع، بیش از ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی و داشتن 12 درصد منابع آب کشور) که قابلیت تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد سبز در زمینه کشاورزی، توسعه گردشگری، کریدور شمال به جنوبرا دارد که باید با حمایت مسئولان بالفعل شود.

کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران با 16 هزار و 249 کیلومتر وسعت حدود ۱۲ درصد آب روان کشور را در اختیار دارد که هر ساله ۷ میلیارد متر مکعب آب بدون استفاده از استان خارج می شود.

 

انتهای پیام/ش

پیشرفت کاری 73 درصدی سد چم شیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهریور
۲۲:۴۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
آب چم شیربه زیر بند ماهور منسنی میرسد