سردار مهری، در جمع خبرنگاران:

یک سوم تصادف‌های کشور مربوط به موتور سیکلت است

فرمانده پلیس راهور کشور گفت: حدود یک سوم تصادف‌ها مربوط به موتور سیکلت است و در 5 ماه ابتدای سال جاری یک چهارم تصادف‌های موتور سیکلتی به مرگ منجر شده است.

یک سوم تصادفات در کشور مربوط به موتور سیکلت استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مهری فرمانده پلیس راهور کل کشور در حاشیه هفتمین مسابقات موتور سواری سرعت که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد بیان کرد : هفتمین دوره مسابقات موتور سواری سرعت با همکاری خوب فدراسیون اتوموبیل رانی و موتور سواری کشور برگزار شد و خوشبختانه هیچ حادثه ای هم رخ نداد.

سردار مهری ادامه داد : هدفی که با برگزاری این مسابقات دنبال میکنیم تخلیه هیجان در پیست موتور سواری و رعایت انضباط و قوانین در داخل شهرها است.

وی افزود : دنبال این هستیم که همه کسانی که از این وسیله نقلیه استفاده می کنند از قوانین موجود آگاه شوند.

فرمانده پلیس راهور اضافه کرد : همانطور که مستحضرید حدود یک سوم تصادف‌های در سطح کشور مربوط به موتور سیکلت است و یک چهارم کسانی که در پنج ماه ابتدایی سال جاری جان خود را از دست دادند موتور سواران بودند بنابراین باید برای ارتقا فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله تلاش کنیم و امیدواریم با هماهنگی فدراسیون های مربوطه و کارهایی که در دست اقدام است همه ی نیروهای مسلح و همچنین همه اقشار مردم در داین مسابقات شرکت کنند و با فراگیری دقیق مقررات که رعایت آن میتواند ضامن سلامتی همگان باشد از آسیب های مختلف این حوزه جلوگیری شود.

وی با اشاره به شرکت کردن و آمادگی بالای نیروهای راهنمایی و رانندگی در مسابقات اظهار کرد : در درون نیروی انتظامی و نیروهای مسلح واحدهای خاص موتور سواری مثل راهنمایی و رانندگی، یگان امداد، یگان ویژه و غیره برای انجام ماموریت ها وجود دارد .

سردار مهری افزود: هر چقدر که مهارت آن ها افزایش پیدا کند قطعا در انجام ماموریت موفق تر خواهند بود و ما به دنبال یک پلیس حرفه ای ، با سرعت و دانش بنیان هستیم و حتما این مسابقات به ارتقا سطح مهارت همکاران ما کمک می کند.

وی ادامه داد : اگر کسی بخواهد آرامش و امنیت جامعه و دیگران را بر هم بزند پلیس وظیفه دارد مقتدرانه با آن ها برخورد کند ، خیابان محل تردد و رفت و آمد همه ی مردمی است که در آن زندگی می کنند ،بنابراین توصیه میکنیم به کسانی که علاقه به حرکات نمایشی دارند به پیست مخصوص موتور سواری و اتوموبیل رانی بیایند و اینجا به هیجان خود با امکانات مناسب و شرایط ایمن برسند.

سردار مهری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر پلاک نکردن خودروهای تولیدی بیان کرد : بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مرداد سال جاری کلیه خودروهای تولیدی در داخل کشور که در هر صد کیلومتر بیش از هشت و نیم لیتر سوخت مصرف می کنند باید به ازای آن یک دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط و از رده خارج کنند، این تصمیم توسط دولت گرفته شده و پلیس هم ملزم به اجرای آن است و قطعا از شماره گذاری این دسته از خودروها جلوگیری خواهد کرد

وی افزود : ممکن است بعضی از شرکت ها اظهار کنند که دارای مشکلاتی هستند و این مشکلات را باید در دولت حل و فصل کنند و ما صرفا به دنبال اجرای قوانین و مقررات هستیم که قطعا این قوانین به محیط زیست نیز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار