رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص آگهی‌ها و پیامک‌هایی که خارج از قوانین سازمان حج و زیارت است، هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: افراد جهت ثبت نام به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و مدارک هویتی خود از قبیل: گذرنامه را به افراد غیر مسئول واگذار نکنند.


وی افزود: با توجه به اینکه تهیه ویزا و روادید به صورت اینترنتی یکی از راهکار‌های موثر در کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و زمان، آسایش و رفاه زائران است، لذا در فضای مجازی نیز افرادی با درج آگهی‌های جذاب، اما جعلی قصد جلب توجه زوار را دارند.


این مقام انتظامی بیان کرد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام پرداخت وجه حتماً به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتور‌های جستجو مثل گوگل، یاهو و...، بهتر است خود اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند و حتماً از سایت‌هایی خرید کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.


سرهنگ کریمی یادآور شد: شهروندان عزیز می‌توانند جهت اطلاع از لیست دفاتر مجاز در استان خود به سایت رسمی سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند.


رئیس پلیس فتا استان در پایان توصیه کرد: در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/ز

جهت ثبت نام به دفاتر مجاز مراجعه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.