رونق بازار اشتغال در بخش کشاورزی مازندران

هزار و ۹۴۷ نفر شغل از آغاز امسال تاکنون در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گرجی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵ هزار فرصت شغلی امسال در بخش کشاورزی مازندران پیش‌بینی شد که تاکنون یک‌هزار و ۹۴۷ نفر شغل معادل ۳۹ درصد محقق شد.

وی افزود: فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی در قالب مشاغل خانگی، راه‌اندازی واحد‌های نیمه تمام و راکد (بسته حمایت از رونق تولید)، اعتبارات مکانیزاسیون و صندوق توسعه ملی ایجاد می‌شود.

گرجی تعداد اشتغال پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی در سال گذشته را ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای ۶ هزار و ۹۳ نفر پارسال اشتغالزایی شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره تسهیلات بسته رونق تولید به متقاضیان افزود: تاکنون یک‌هزار و ۹۰۰ متقاضی در سامانه بهین‌یاب برای برخورداری از تسهیلات بسته رونق تولید ثبت‌نام کردند.

وی گفت: ۳۵۰ نفر تاکنون با اعتبار یک‌هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که در حال تشکیل پرونده است.

حسین نیازآذری عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس با هدف تحکیم جایگاه روستا‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملیمبلغ یک و نیم میلیارد دلار  معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان روستایی مصوب کرد.

وی افزود: از دولت انتظار داریم این اعتبار را به نحو مطلوب مدیریت کند و با اقدامات کارشناسی مانع از انحراف اهداف تصویب این اعتبار کلان شود.

نیازآذری گفت: هدف مجلس از این مصوبه راهبردی حمایت همه جانبه از جوانان روستایی بوده و اشتغالپایدار مهمترین عامل قوام روستا‌ها است.

انتهای پیام/آ

اشتغالزایی هزار و ۹۴۷ نفری شغل در بخش کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح الله عبدی
۲۲:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
bazarmazandaran