کمیته‌ای که برای ارزیابی سندهای شرکت اماراتی "پرولوجیکس" توسط کمیسیون مستقل انتخابات گماشته شده بود، کارش را تا یک روز دیگر به پایان می‌رساند.

تکلیف خرید ابزارهای فنی انتخابات فردا روشن می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته ای که برای ارزیابی سندهای شرکت اماراتی "پرولوجیکس" جهت خریداری ابزارهای فنی و الکترونیکی توسط کمیسیون مستقل انتخابات گماشته شده بود، کارش را تا یک روز دیگر به پایان می رساند.

چگونگی بستن قرارداد با این شرکت، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را به دو دسته تقسیم کرده بود. اکنون کمیسیون مستقل انتخابات می ‏گوید به این معضل رسیدگی شده و این کمیته در باره شرکت مورد نظر تصمیم خواهد گرفت.

عبدالبدیع صیاد، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در این باره بیان داشت: «اختلافات از بین رفته اند و ما منتظر هستیم که این کمیته چه تصمیمی خواهد گرفت.»

اما، «بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان» که عضو این کمیته اس بر این باور است که این شرکت اماراتی واجد شرایط نیست و کمیسیون باید با شرکت دیگری این قرارداد را امضا نماید.

یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اظهار داشت: «ما که به حیث ناظر بودیم تصمیم ما همین شد که این کمپانی نمی تواند واجد شرایط باشد، حالا ببینیم که تصمیم کمیسیون چه است.»

با این همه، پای حکومت نیز به این چالش کشانده می شود. حبیب شینواری، عضو دیدبان انتخابات افغانستان می گوید که حکومت در این روند مداخله کرده است.

وی می افزاید: «حکومت افغانستان که برای خریداری این فن‎آوری‎ها به کمیسیون مستقل انتخابات، دست به کار می شود، این خود بر اساس قانون انتخابات مداخله آشکار حکومت در انتخابات و کار های کمیسیون انتخابات است.»

پیش از این، یکی از انتقادهای مهم این بود که شرکت اماراتی "پرولوجیکس" تنها شرکت شرکت کننده در روند آفرگشایی پیمان خریداری ابزارهای فنی و برقی برای کمیسیون مستقل انتخابات بوده است.

پس از دو دستگی‏‎ها میان اعضای کمیسون مستقل انتخابات، کمیته ای برای ارزیابی سندهای این شرکت کارش را آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.