امام جمعه اصفهان:

روحانیت هیچ مذهبی به غیر از شیعه در جنگ شرکت نداشتند

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان گفت : یکی از عظمت های روحانیت شیعه این است که در همه کارها از جمله جنگ پیش قدم بودند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری کنگره شهدای روحانی در 20 مهرماه در اصفهان افزود: یکی از عظمت های روحانیت حضور در جبهه های حق علیه باطل بوده است و متاسفانه بسیاری فکر می ککند که روحانیون در این زمینه نقشی نداشته اند.

وی ادامه داد: تنها در شیعه می توان چنین موردی را مشاهده کرد که روحانیت همپای دیگر اقشار جامعه در جنگ شرکت کردند. هیچ نمونه از ادیان دیگری مانند مسیحیت و حتی اهل تسنن وجود ندارد که روحانیون آنان در جبهه شرکت داشتند.

وی با اشاره گروه تحقیق سپاه استان تا کنون توانسته اند 590 روحانی شهید را شناسایی کنند اظهار داشت : این آمار بدون روحانیونی است که فرزندانشان نیز به شهادت رسیدند و از بین این شهیدان برخی نیز معمم نبودند والبته برخی نیز در ترور ها به شهادت رسیدند که در کل نسبت به جمعیت روحانیون تعداد شهدا بسیار زیاد است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این کنگره نهمین کنگره شهدای روحانی است اضافه کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی 30 هزار روحانی داشتیم و در استان اصفهان از 2500 روحانی 590 روحانی شهید شدند و در واقع یک سوم این جمعیت به فیض شهادت نائل شدند.

آیت الله طباطبایی نژاد از بی اهمیتی دولت ها به اینگونه مراسم های فرهنگی نیز انتقاد کرد و گفت : متاسفانه برای اینگونه کارهای مذهبی همه دولت ها ضعیف هستند و در واقع بودجه هایی که مقرر می کنند صرفا برای ورزش و دیگر کارهای فرهنگی است.

وی همچنین تعداد روحانیون و مبلغان دینی را نیز نسبت جمعیت کم عنوان کرد و گفت : جمعیت روحانیون ما در حدود 150 هزار نفر است و ما برای تبلیغ و نماز جماعت در مدارس با مشکل مواجه ایم.

 

انتهای پیام/م

 

یکی از عظمت های روحانیت حضور در جبهه های حق علیه باطل بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.