سرپرست فدراسیون بوکس؛

دبیرستان بوکس در کشور راه اندازی می شود

سرپرست فدراسیون بوکس کشور گفت: با اخذ مجوزهای لازم از آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای اولین دبیرستان بوکس کشور در تهران راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افشین داوری، سرپرست فدراسیون بوکس کشور در اردبیل افزود: در دو ماهی که در این فدراسیون حضور داشتم سعی کردم تمام مصوبات و اساسنامه فدراسیون جهانی بوکس را مطالعه کنم و باید اذعان کرد که امکانات رشته بوکس ما در سطح استاندارد و جهانی نیست.

وی با بیان اینکه حتی در کشور یک رینگ استاندارد بوکس نداریم، خاطرنشان کرد: جالب است دستکش بوکس نیز نداریم و از خیابان نسبت به خرید دستکش های معمولی کنیم.

سرپرست فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه هیچ مسابقه بوکسی با تضمین بیمه برگزار نمی شده است، تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که بوکس را به عنوان یک هنر نه میدان بزن بزن معرفی کردیم و همه باید بدانند که بوکس رشته خشنی نیست بلکه جامعه را از شرارت استرس دور می کند.

داوری با بیان اینکه زمانی در رشته بوکس متخصصین، افراد فرهیخته، منضبط و اخلاقی حضور داشتند اضافه کرد: باید به ساخت و توسعه سالن های تخصصی بوکس در استان ها اقدام کنیم چرا که به نظر می رسد از استانداردهای این رشته ورزشی فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه باید به توانمندی اقتصاد ورزش بوکس کمک کنیم، گفت: بنده معتقدم اقتصاد بوکس یک طرف و کل اقتصاد ورزش را هم باید در یک کفه ترازو قرار داد و از همین روست که می توان با اقتصاد بوکس فقر، نزاع و درگیری و بسیاری از ناهنجاری ها را در جامعه زدود.

سرپرست فدراسیون بوکس به همکاری مشترک با نیروهای مسلح، شهرداری، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در توسعه رشته بوکس به صورت همگانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راه اندازی کیسه بوکس ها در پارک ها و فضاهای عمومی می تواند استرس و انرژی خانواده ها را تخلیه کند ما سعی کردیم با همکاری شهرداری در پارک های مختلف این کیسه بوکس ها را راه اندازی کنیم.

داوری فعال شدن تیم دانشگاهی بوکس را به همراه راه اندازی 30 پایگاه ورزش بوکس در پارک های تهران یادآور شد و گفت: امیدواریم به توسعه رشته بوکس بانوان کمک شود چرا که در حال طراحی لباس و ایجاد فضایی هستیم تا با استفاده از مربیان زن رشته بوکس را در بین بانوان نیز توسعه دهیم.

وی ضرورت راه اندازی رینگ های زمینی را به مانند کشورهای اروپایی در این رشته ورزشی یادآور شد و بیان کرد: متاسفانه 7 سال است که مجمع بوکس کشور تشکیل نشده و با برگزاری مجمع در آینده نزدیک تلاش می کنیم تا نسبت به توسعه این رشته به ویژه راه اندازی دبیرستان بوکس در کشور اقدام کنیم که در این زمینه از توان مربیان و پیشکسوتان استفاده خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون بوکس ضرورت برگزاری اردوهای جوانان و بزرگسالان را با انتخاب نفرات برتر استانی مهم اعلام کرد و گفت: ما باید با هدفگذاری درست و برنامه ریزی منسجم تلاش کنیم تا رشته بوکس را به عنوان پنجمین رشته المپیکی کشور معرفی کنیم.

داوری استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، پارک ها و بوستان ها را در راه اندازی خانه بوکس و استفاده از توان مربیان سازنده را مهم توصیف و خاطرنشان کرد: ما سعی داریم با کمیته پزشکی قرارداد بسته و در کنار آن کمیته های اقتصادی، استفاده از فیزیوتراپیست، ماساژور، روانشناس و ... را در تیم ملی فراهم کنیم که در این زمینه باید از اعتبار مناسب بهره مند شویم.

 

انتهای پیام/ح

راه اندازی 30 پایگاه ورزش بوکس در پارک های تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار