مدیر کل بنیاد مسکن فارس خبر داد؛

پایان تهیه طرح هادی در بیش از ۲ هزار روستا

تهیه طرح هادی ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس به پایان رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در کارگاه آموزشی ناظران روستایی اظهار کرد: این استان ۴ هزار و ۵۰۰ روستا و آبادی دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن مشمول تهیه و اجرای طرح‌های توسعه روستایی هادی است.

وی با بیان اینکه این طرح سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است و همه ناظران و طراحان طرح‌های مهندسی موظف هستند در چهارچوب این طرح، عملیات عمرانی و توسعه روستایی را هدایت کنند، اضافه کرد: صدور پروانه ساخت، ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی صرفا به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که در محدوده طرح هادی باشند و خارج از این طرح، توسعه روستا تخلف محسوب می‌شود و تسهیلات بانکی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: بنیاد مسکن ۱۸ میلیون تومان تسهیلات مقاوم سازی و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی به متقاضیان پرداخت می‌کند و ناظران روستایی وظیفه دارند نظارت کنند که این تسهیلات در جای خودش هزینه شود.

عطاالله زمانی گفت: تاکنون ۶۰ درصد واحد مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده و در این عرصه، فارس نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است.

وی تصریح کرد: با توسعه نظارت‌ها و اعطای تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی اکنون فارس شرایطی دارد که در زمین لرزه‌های ۴ تا ۵ ریشتر در مقابل خسارت‌های جانی و مالی مصون است.

انتهای پیام/ن

پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار