نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

کمبود کلانتری در شهر قم/پلیس باید به تجهیزات روز مجهز شود

امیرآبادی فراهانی در همایش پلیس،امنیت و اصناف با اشاره به کمبود کلانتری در استان گفت:خیرین باید از نیروی انتظامی حمایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ امیرآبادی فراهانی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش پلیس، امنیت و اصناف که در سالن همایش‌های اصناف برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی علی‌رغم روحیه بالا دارای مشکلات فراوانی است،اظهار کرد: مسئولان درزمینهٔ حمایت از پلیس وظیفه‌دارند و باید در رابطه با آن تلاش‌های بسیاری انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی علی‌رغم بودجه اندکی که دارد فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است، عنوان کرد: پلیس باید به تجهیزات روز مجهز شود خصوصاً در مرزها و این دولت است که باید به این نکته بپردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اصناف باید از پلیس حمایت کند، ابراز کرد: پلیس فقط به حمایت مالی نیاز ندارد بلکه با قرار گرفتن در کنار آن می‌تواند از پلیس حمایت کند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه در سیستم آماری پلیس استان قم در بخش کلان دارای رتبه مطلوبی بوده اما در بخش‌های کوچک وضعیت مطلوب نیست، تصریح کرد: اتفاق‌های کوچک در استان همه‌چیز را تحت‌الشعاع خود قرارمی دهد ازاین‌رو پلیس باید برای این مشکلات زیرساخت‌هایی را تعیین کند.

وی بابیان اینکه اماکن باید نسبت به اصناف سخت‌گیری نکند، ابراز کرد: اماکن باید اصناف را یار و امین خود بداند، هنگامی‌که این همکاری‌ها اتفاق بیفتد قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه پلیس باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: امسال مبلغی را به بودجه نیروی انتظامی اضافه کرده‌ایم اما برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر قوه مجریه باید وارد میدان شود تا بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم.

امیرآبادی فراهانی کمبود کلانتری در شهر قم را یکی دیگر از مشکلات دانست و تصریح کرد: باید مشکل کمبود کلانتری در قم حل شود، البته مجوز چند کلانتری در اختیار سردار مجتبایی است اما متأسفانه مکانی برای آن موجود نیست و در این امر خیرین باید از نیروی انتظامی حمایت کنند.

وی بابیان اینکه جایگاه نیروی انتظامی استان درشان قم نیست، ابراز کرد: با توجه به اینکه جایگاه نیروی انتظامی استان قم افزایش‌یافته اما بااین‌وجود همچنان این جایگاه در شأن قم نیست چراکه قم یک جایگاه ویژه در کشور دارد و مراجع تقلید، شخصیت‌های حوزوی، جمعیت قابل‌توجه شهروندان، زائران خارجی، مسئولان ملی و شخصیت‌های بین‌المللی سبب ارتقا این جایگاه می‌شوند.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی بازار دارای رونق نبوده و کاملاً در رکود است ازاین‌رو یکی از کارهایی که دولت باید به آن بپردازد مسئله رونق است.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: شنیده می‌شود فضای دوره قبل به اداره مالیاتی راه پیداکرده است، ارتباط اصناف با مالیات باید دوستانه باشد، بنا نیست که از اصناف مالیات گرفته شود تا آن را در تهران هزینه کنیم.

وی بابیان اینکه باید از فرار مالیاتی جلوگیری شود، تأکید کرد: برخی از مراکز مهم کشور در استان قم بوده اما دفاتر مرکزی آنان در تهران است و مالیات آنان نیز در تهران پرداخت می‌شود، بنابراین باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود چراکه کاسب خوب بدون مشکل مالیات خود را پرداخت می‌کند.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی موضوع چک برگشتی را مشکلی جدی خواند و تصریح کرد: در سال گذشته 94 هزار میلیارد تومان چک برگشتی داشته‌ایم.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: اصناف باید نیروی انتظامی را حمایت و یاری کند تا هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد و وضع اصناف بهتر شود.

انتهای پیام/ش

جزییات سخنرانی امیرآبادی در همایش پلیس،امنیت و اصناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.