تهدید کره جنوبی به استفاده از «بمب خاموشی» علیه همسایه شمالی‌اش

کره جنوبی ادعا کرد که به نوعی فناوری دست یافته است که می‌تواند هر زمان که بخواهد بمبی بسازد که تمام شبکه برق کره شمالی را از کار بیاندازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، کره جنوبی مدعی شده است که به نوعی فناوری دست یافته که می تواند با ساخت یک بمب، کل شبکه برق کره شمالی را از کار بیاندازد.

این نوع بمب که «بمب خاموشی» نام دارد، فیبرهای گرافیتی شیمیایی را روی شبکه توزیع برق پخش می کند و در نتیجه باعث ایجاد "اتصال کوتاه" و از کار افتادن سامانه‌های برق رسانی می شود.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد این سلاح بوسیله «آژانس توسعه دفاعی» کشور و به عنوان بخشی از برنامه موسوم به «زنجیره کشتار» ساخته شده است.

یک مقام ارتش کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود گفت: «همه فناوری های لازم برای توسعه بمب خاموشی بدست آمده است. هم اکنون در مرحله ای هستیم که هر زمان بخواهیم می توانیم این بمب را بسازیم.»

این در حالیست که آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی پیشتر از دولت درخواست بودجه 330 هزار پوندی کرده بود؛ اما وزیر این کشور با پرداخت این بودجه مخالفت کرد. تاکنون مشخص نشده است که آیا کره جنوبی می تواند بدون این بودجه، بمب خاموشی را بسازد یا خیر.

این خبر چند ساعت پس از آن منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که سلاح های هسته ای «مانعی قدرتمند» است که حاکمیت کشور ما را تضمین کند.

تنش ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش های موشکی مکرر کره شمالی تشدید شده است. لفاظی ها و تهدیدی های مکرر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در این امر بی تأثیر نبوده است. کره شمالی ماه گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که بعدها اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.

به دنبال این آزمایش، دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد. رئیس جمهور آمریکا دست از تهدیدهای خود برنداشت و چند روز پیش هم در پیامی مرموز اعلام کرد که فقط یک چیز برای مقابله با کره شمالی کارساز خواهد بود.

نخستین بار بمب گرافیتی یا خاموشی در سال 1991 از سوی آمریکا در عراق استفاده شد. نیروهای ناتو هم در سال 1999 در طول اقدامات نظامی ناتو علیه کزوو، یک بمب خاموشی در صربستان پرتاب کردند.

انتهای پیام/

ساخت بمب خاموشی کره جنوبی برای از کار انداختن سامانه‌های برق کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
کره شمالی بدلیل وابستگی کمتر مردمش به اینترنت و تکنولوژی های نو جو روانی کمتری به مردم وارد میکنه
آخرین اخبار