گالری‌هایی که در هفته پایانی مهرماه میزبان شما هستند

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برنامه برخی از آنها در هفته پایانی مهرماه پرداخته ایم.

گالری هایی که در هفته پایانی مهر ماه آثار هنرمندان را عرضه می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری‌گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شوند و ما به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم.

 

نگارخانه کبیری

سپیده مدرسی آثار خود را در این گالری از 21 تا 26 مهر ماه عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نگارخانه کبیری مراجعه کنند.

گالری فرهنگسرای نیاوران دو

اشکان قازانچایی  آثار خود را در این گالری از 21 تا 25 عرضه می کند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. آثار این نمایشگاه، حاصل تلاش 29 طراحِ گرافیکِ حاضر در کارگاه آموزشی طراحی پوسترِ اشکان قازانچایی، با محوریت فرایند خلق ایده و اجراست که در تیر ماه سال جاری به مدت سه روز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. 

همزمان با گشایش نمایشگاه «اعلانِ گفتگو»، فیلم مستندی از فرآیند کارگاه آموزشی طراحی این نمایشگاه با نام «منو نگاه کُن!» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیرحسین محمدخانی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اکران می شود. طراحان گرافیک حاضر در نمایشگاه: رضوان شوقی، مهدی اسدی تبار، الهام زکیزاده، گلناز گلچین ماسوله، وحید نظری، زهره شیروانی هرندی، بهداد شریفی، زهرا احمدی مستانآباد، فاطمه ناصح، زهرا پرتو، محمد متولی، زهرا سالمینژاد، زاهده حسینی پو، میلاد جوادی، زاهره دنیادیده، مهسا سادات میرحسینی، فرشته عابدی، امیر شاملی، سعیده شجاعی، ملیحه بحرگرد نیکو، اکبر قنبرزاده، عرفان غلامی، پرستو حیدری آزاد، منیره بحرگرد نیکو، فاطمه اسحاقی، معصومه نجفی، مریم نقوی نمینی، زهراسادات حسینی و  سیده فریده سجادی هستند.

 

نگارخانه کاوه

امیر حصاری آثار خود را در این گالری از 21 تا 26 مهرماه سال جاری عرضه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نگارخانه کاوه مراجعه کنند.

 

گالری ایوان

مینا نادری و عیسی جباری آثار هنرمندانی چون بابک اطمینانی، رامین اعتمادی بزرگ، فاطمه امدادیان، مهدی حسینی، ژروان روح بخشان، نصرت الله مسلمیان، معصومه مظفری و مینا نادری را گردآوری کرده اند و این آثار را از 21 مهر تا 5 آبان ماه سال جاری در این گالری عرضه می کنند. علاقه مندان می‌توانند برای بازدید به گالری ایوان مراجعه کنند. مجموعه ارائه شده تامل در آثاری است که مضمون کیفـی (تولد، زندگی و مرگ) در آنان مسلط شده و به دو عنصر انـهدام یا تغــییـر، تقلیل یافتـه و به بار نشسته اند. نـحوه ارائه آثار به تامین این نگاه از منظر هفت پیکر (بهـرام نامه) نظامی می پردازد، هفت گنبد رنگی، که در آنها داستانهایـی به نظم در آمده است و درون مایه مفصل بندی این نـمایشگاه است.

 

گالری آیریک

هنرمندانی مانند کتایون زاهدیان، آرزو عبداللهی، زهرا سادات هاتف، مرضیه بیک محمدی، شهره جهانی، زهرا پولاد زاده، مریم صفی‌وند، مریم کریمی، شیرین جواهری، سمانه رهنما، شیوا رضایی، لیلا کلامی فرد، رضوانه حاجی زاده، فاطمه سرخیر خیابانی، محدثه نکوئیان، پردیس موسوی، افسانه حاجیانی، امیرارسلان احمدی نژاد آثار خود را در این گالری از 21 تا 27 مهرماه سال جاری عرضه می کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری آبریک مراجعه کنند.

 

نگارخانه بهنام دهش پور

نمایشگاه نقاشی کمال الدین قطب از روز جمعه 21 مهرماه 1396 در نگارخانه بهنام دهش‌پور گشایش می‌یابد. تعداد آثار او در این نمایشگاه 35 اثر نقاشی است. این نمایشگاه تا 27 مهرماه سال جاری برپاست. ایشان در خصوص آثار خود می‌گوید: «خود را نه نگارگر و نه نقاش می‌دانم و در کارهایم شیوه ایرانی به سبک خود را دارم. این نمایشگاه نقطه عطفی در ارائه کارهای من است. هرکدام از آثار دارای عنوان و موضوع مجزا است...»

این هنرمند که سالها در رشته نقاشی و نگارگری سنتی فعالیت کرده است، نقاشی های ایرانی خود را با عناصری مانند فرش، ترمه، کاغذهای خطی کهنه، فلز و .. درآمیخته و سبک جدیدی را ارائه داده است.

 

گالری شیرین

فرزان سجادی آثار خود را در این گالری از 21 مهر تا 3 آبان ماه سال جاری عرضه می کند. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید به گالری شیرین مراجعه کنند.

 

گالری شکوه

بیتا محبتی آثار خود را در این گالری از 21 تا 26 مهرماه سال جاری عرضه می کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری شکوه مراجعه کنند.

 

گالری خانه هنرمندان پاییز

شهلا کوهستانی آثار خود را در این گالری از 14 مهر ماه عرضه کرده است و تا 24 مهر ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری خانه هنرمندان پاییز مراجعه کنند. این نمایشگاه حاصل پنج سال تلاش این هنرمند در مواجهه با قابلیت های متعدد متریال فوم است که شامل 22 اثر با موضوع عناصر اربعه است. وی در این آثار کوشیده است که این چهار عنصر را از منظر قرآن، نشانه شناسی، مدرنیسم و گاه انتزاعی بررسی کرده و آنها را در قامت تابلو فوم به تصویر بکشد.

 

گالری نگاه 

محمد مستان دهی آثار خود را در این گالری از 14 مهر ماه سال جاری عرضه کرده است و تا 26 مهرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید به گالری نگاه مراجعه کنند.

 

نگارخانه آریا

یاری استوانی آثار خود را در این گالری از 14 مهر عرضه کرده است و تا 1 آبان ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به نگارخانه آریا مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/ 

 

همراه با گالری های پایتخت در فصل پاییز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مریم
۱۵:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
تبریک
ممنون