مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی؛

438 کشته و 9 هزار زخمی در تصادف آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال 438 نفر در حوادث رانندگی در استان کشته و بیش از9هزارنفر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهرام صمدی‌راد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 438 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد 447 نفر بوده، حدود دو درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 349 نفر مرد و 89 نفر زن بودند، که فوت شدگان زن در این مدت 11درصد افزایش و فوت شدگان مرد 5 درصد کاهش داشته است.

صمدی‌راد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 262 فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، 93 نفر در مسیرهای درون شهری، 12 نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم، 61 نفرخارج از حریم جاده و 10 فوت شده با فاصله 30 روزه از تصادف گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: در شهریور سال‌جاری تعداد 92 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت حدود 9.5 درصدافزایش یافته است.

صمدی‌راد افزود: در نیمه نخست سال‌جاری تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی 9 هزار و 21 نفر بوده است که از این تعداد دو هزار و 428 نفر زن و 6 هزار و 593 نفر مرد بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی 8 هزار و 813 نفر گزارش شده بود 2 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در شهریور سال‌جاری یک هزار و 733 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 4.3 درصدافزایش نشان می‌دهد.

صمدی‌راد افزود: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 95 در استان 675 نفر بود که از این تعداد 133 نفر زن و 542 نفر مرد گزارش شده‌اند، مصدومین این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر 15 هزار و 415 نفر گزارش شده است.

 

انتهای پیام/ش

کاهش دودرصدی فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.