نخست‌وزیر ترکیه: آمریکا که متحد ماست باید تامین سلاح برای گروه‌های تروریستی را متوقف کند

بینالی ییلدیریم اعلام کرد ترکیه تلاش می‌کند به حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی که به امنیت و صلح جهانی ارتباط دارد، کمک کند.

نخست‌وزیر ترکیه: آمریکا که متحد ماست باید تامین سلاح برای گروه‌های تروریستی را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی خود در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: برای بازداشت هر فرد تحت تعقیب، هر کسی که باشد، نیازی به گرفتن اجازه از واشنگتن نداریم. به سفارت و کنسولگری های آمریکا پیشنهاد کردیم تدابیر امنیتی را تشدید کنیم، ولی آنها گفتند نیازی به این کار نیست. اما اکنون به بهانه دلایل امنیتی، صدور روادید را به حال تعلیق درآوردند. این بهانه هیچ ارزشی ندارند و بیانگر واقعیت نیست.

ییلدیریم افزود: طرف آمریکایی را دعوت می کنیم تا به طور منطقی فکر کند و به دنبال حل سریع مسایل بغرنج باشد. طرف آمریکایی از دلیل واقعی این بحران که ارتباط کارمند سفارت با گروه فتح الله گولن است، آگاهی دارد. موضع آمریکا حمایت از کودتاچیان است و آمریکایی‌ها نباید با دشمنان ما همکاری کنند و سلاح در اختیار آنها قرار دهند. تدابیر آمریکا به شهروندان ترکیه و آمریکا آسیب می رساند. برای آمریکا همکاری با دشمنان ما و دادن سلاح به آنها شایسته نیست.

وی خاطر نشان کرد: تصمیمات آمریکا می تواند پیامدهایی بدی داشته باشد که امکان مهار آن وجود نخواهد داشت و نباید به این صورت اتخاذ می شد. آمریکا شهروندان خود و شهروندان ما را با این تصمیمات اخیرش مجازات می کند. نمی توان کشورها را با احساسات اداره کرد. آمریکا که متحد ماست باید تامین سلاح برای گروه های تروریستی را متوقف کند. به هیچ وجه نمی توان این موضع آمریکا را پذیرفت.

ییلدیریم گفت: ترکیه تلاش می کند به حل مشکلات منطقه‌ای و بین المللی که به امنیت و صلح جهانی ارتباط دارد، کمک کند.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد ترکیه از تامین تسلیحاتی گروه‌های تروریستی توسط آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار