بهسازی راه های روستایی لرستان؛

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایمنی راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ اکیپ آسفالت در محور‌های مختلف استان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در همایش راهوران محله که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار کرد: پرسنل نیروی انتظامی مجاهدانی گمنام هستند که امنیت راه‌ها و مرز‌های کشور مرهون تلاش شبانه‌روزی آنان است.

وی گفت: جای شعف دارد که لرستان علی‌رغم شرایط ویژه جغرافیایی و کوهستانی بودن راه‌های آن در شش سال گذشته در بین ۱۰ استان زاگرس‌نشین به عنوان اولین استان دارای روند کاهش مستمر تلفات ناشی از تصادفات شناخته شده است.

زندی‌فر با بیان اینکه کاهش ۵۰۰ نفر تلفات در شش سال نشان‌دهنده تلاش خستگی‌ناپذیر دستگاه‌های خدمت رسان و پلیس است، افزود: مشکل اساسی در رابطه با ایمنی حمل و نقل به‌روز رسانی تجهیزات کنترلی در جاده‌هاست که هزینه بالایی دربر دارد.

وی نبود اعتبار کافی برای نگهداری راه‌ها را از مهمترین عوامل در کاهش ایمنی عنوان کرد و افزود: علی‌رغم همه این محدودیت‌ها در دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای به روز رسانی ایمنی جاده‌ها انجام شده است.

زندی‌فر بیان کرد: خوشبختانه تحلیل اطلاعات دستگاه‌های ترددشمار موجود در جاده‌ها توسط پلیس نقش بسزایی در تامین ایمنی سفر و کاهش تلفات داشته است.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم باید فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را با فرهنگ ترافیک ادغام و این فرهنگ را به سطح جامعه تعمیم دهیم که در این راستا نقش دهیاران بسیار مثمرثمر خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه دهیاران در نهادینه کردن فرهنگ رانندگی ایمن به دستگاه‌های متولی ایمنی و حمل و نقل کمک کنند، اضافه کرد: دیگر تقاضا از دهیاران و شورایاران روستا‌ها کمک به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نگهداری تابلو‌ها و علائم ایمنی و اطلاع‌رسانی، نگهداری راه‌های موجود و همکاری جهت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم راه‌ها است.

انتهای پیام/م

۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی لرستان اختصاص یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار