کاهش تولید گندم در دورود؛

کاهش ۱۰ هزار تنی تولید گندم در دورود

مدیر جهاد کشاورزی دورود گفت: امسال شاهد کاهش تولید گندم در دورود هستیم به نحوی که میزان تولید این محصول در این شهرستان به ۴۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نعمت‌الله قائد رحمت مدیر جهاد کشاورزی دورود با اشاره به اینکه میزان عملکرد تولید گندم در لرستان نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته، افزود: سال گذشته برداشت گندم در استان تقریباً ۵۶۰ هزار تن بوده، اما امسال شاهد تولید ۳۷۰ هزار تن گندم در سطح استان هستیم که عوامل طبیعی همچون کاهش بارندگی‌ها باعث بروز این مشکل شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی در جای مناسب قرار ندارند، افزود: محل استقرار هواشناسی در کوه تا دشت فرق دارد، در روستای ژان میزان بارندگی ۵۰ میلی‌متر اعلام می‌شود درصورتیکه در سایر مناطق به مراتب کمتر از این است.

مدیر جهاد کشاورزی دورود عنوان کرد: به دنبال اجرای سیستم آبیاری‌های تحت‌فشار در شهرستان دورود هستیم، به نحوی که در روستای قاضی آباد اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۸۵۰ هکتار اراضی در دستور کار قرار دارد.

قائدرحمت گفت: امسال در نظر داریم پنج هزار هکتار از اراضی لرستان را که حق آبه دارند و آبی هستند به سیستم‌های نوین تجهیز کنیم که تقریباً بالای ۷۰ میلیارد هزینه دارد.

انتهای پیام/م

امسال تولید گندم در دورود کاهش ۱۰ هزار تنی داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.