مدیر عامل باشگاه استقلال پس از نشست هیات مدیره این باشگاه در مورد شرایط استقلال مطالبی را عنوان کرد.

افتخاری: باشگاه در سنوات گذشته بدهی‌های زیادی به بار آورده استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا افتخاری پس از نشست امروز هیئت مدیره استقلال گفت: جلسه امروز بيشتر به بحث هاى مالى باشگاه معطوف شد باشگاه در سنوات گذشته بدهی‌های زیادی به بار آورده است و یک مورد امروز اشاره شد که نزدیک به ٨ میلیارد بدهى تكليفى است كه باشگاه باید به دارایی پرداخت كند و اين مربوط به سال ٩١ است . متأسفانه اين بدهى همین‌طور مانده است و باید در نشست امروز تعیین تکلیف می‌کردیم.در اين باره با تمامى اعضا صحبت كرديم.

افتخارى افزود :از طرفى قرار شد براى در آمد زايى باشگاه با حاميان مالى مختلف وارد مذاكره شويم .تا به امروز ٢ يا ٣ قرارداد منعقد كرده ايم .يك قرارداد تا به اينجا قطعى شده و ٢ قرارداد ديگر در حال انجام است .در نظر داريم از محل درآمد ها بدهى را پرداخت كنيم .

مدير عامل استقلال بيان كرد :درباره بحث سرمايه گذارى خارجى ها براى كمپ حجازى صحبت هايى را انجام داديم .٢ طرح براى كمپ در نظر گرفته شده و مى خواهيم در ابتدا يك خوابگاه براى اقامت تيم درست كنيم تا ديگر اعضاى تيم به هتل هاى مختلف نروند و همچنين تيم هاى پايه بازيكنان شهرستانى از آن خوابگاه استفاده كنند .با شركتی وارد مذاكره شديم و قرار شد اين كار را انجام دهد .همچنين پروژه بعدى ما در كمپ احداث ساختمان است .فضايى حاكم است در شان باشگاه نيست .خوشبختانه در كمپ زمين زياد است و ما مى توانيم جاى مناسبى را براى باشگاه در نظر بگيرم .ضمن اينكه انجام برنامه هاى ديگرى هم در دستور كار قرار است و مى خواهيم محصولات باشگاه يا محصولات شركت هايى كه ما طرف قرارداد دارند را ارائه كنيم .اينكه محلى امنى براى هواداران و باشگاه باشد و مجهز شده باشد .همچنين سالن بدنسازى پيش بينى شده است .به هر ترتيب اگر بتوانيم با ١٠ درصد اين كار را شروع كنيم فكر مى كنم تا سال آينده صاحب امكانات خوبى شويم .چمن كمپ هم تغيير مى كند .خوشبختانه با صنايع دفاع به توافق رسيده ايم .با صحبت هايى كه با مسئولان صنايع دفاع داشتيم آنها اعلام كردند كه حتى در حال رنگ آميزى رختكن ها به رنگ آبى هستند.

افتخارى افزود :قرارداد ما با صنايع دفاع يك ساله است .مبلغ قرارداد ٥٠٠ ميليون تومان أست.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه کمپ باشگاه سند مالکیت ندارد، گفت: زمانی که مدیرکل تربیت بدنی استان بودم، خودم به مسکن و شهرسازی نامه دادم که باشگاه استقلال قراردادی دارد و اداره کل ورزش تهران بر اساس قرارداد محل باشگاه را به استقلال واگذار کرده است. باشگاه باید کمپ را بسازد و به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه کند تا آنجا را به باشگاه واگذار کنند. آن زمان نتوانستند سند بگیرند، اما به تدریج امکانات و احداث‌هایی انجام شد و اکنون واحد حقوقى وزارت ورزش و جوانان پیگیر اين هستند تا سند مالكيت را بگيرند .زمین آنجا برای وزارت مسکن و شهرسازی است و براى وزارت ورزش و جوانان نيست .به من اعلام كردند خانمی جزو معارضین بوده است اما طرف حساب آن خانم مسکن و شهرسازی است، نه باشگاه استقلال. چون کاربری زمین ورزشی بوده، به استقلال دادند.آخرین خبرى كه من دارم اين است كه اكنون در حال صدور سند برای اداره کل ورزش و جوانان تهران است كه پس از تحويل قرار است تا با یک قرارداد بلندمدت به استقلال بدهند. اكنون چند سال است كه زمین کمپ در اختیار استقلال است. اگر معارض داشت حداقل باید براى ما نامه اى مى آمد .تا الان کسی نیامده که بگوید يك متر از اين زمين برای من است و بخواهد بگيرد . راىى هم صادر نشده چون وزارت مسکن و شهرسازی اینجا را به اداره کل ورزش و جوانان استان داده است.

افتخاری در مورد حضور فرهاد مجیدی در استقلال و اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان و شخص محمدرضا داورزنی خواستار حضور او شده است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. داورزنی در مورد مجیدی با من کوچک‌ترین صحبتی نکرده است. به طور كلى وزارت ورزش صحبتی با من در این باره انجام نداده است. اگر کمیته فنی تشخیص دهد که مجیدی را جزو گزینه‌ها قرار دهد، اعضای این کمیته اختیار تام خواهند داشت تا در مورد او تصمیم بگیرند. ما هيچ دخالتی نخواهیم در مورد مجيدى نخواهيم داشت چرا كه در حوزه اختیارات ما نیست و اعضاى كميته فنى اگر صلاح بداند اين كار را انجام مى دهد در غير اين صورت ما مستقيم ورود نمى كنيم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره حضور دستيار سابق شفر در كادر فنى گفت :بحث حضور دستيار سفر در كادر مطرح شده است البته طبق توافقی که با شفر داشتيم قرار بر این بود دستیار ایرانی در كنار او باشد تا ايرانى ها کار یاد بگیرد و رشد كنند .شفر حتى به من اعلام كرد كه یک نفر در جامائیکا با من کار یاد گرفته و حتى كارهاى تاكتيكى من را در زمين پياده مى كند و از طرفى با قیمتى بسيار مناسب و حتی کمتر از قرارداد دستیاران ایرانی‌ها حاضر است بیاید و کار کند. با توجه به اين مساله به شفر اعلام كردم كه این موضوع جزو توافقات ما نیست اما پیشنهادش را به ما بگويد و ما هم به کمیته فنی ارائه مى دهيم .اگر کمیته فنی پذیرفت او می‌تواند عضو کادر فنی شود. برای بازی با فولادخوزستان و دیدارمان در جام حذفی فکر نمی‌کنم دستیاران شفر مشخص شوند، اما برای دربی ممکن است تکلیف مشخص شود.

افتخاری ادامه داد: اعضای کمیته فنی استقلال از بزرگان باشگاه هستند .بنابراين آنها افراد شناخته شده هستند و ما هم آنها را حمایت کرده و تقویت می‌کنیم كه اين نوع كار ها از گردن ما خارج و به عهده آنها باشد .نفرات جديد براى كميته انتخاب نمى شود مگر اينكه يك نَفَر نيايد.

 او در مورد جريمه چينى توسط كميته اخلاق به دلیل حضور در یک کلوپ شبانه گفت: تصویر ویدویی منشتر شد که خود ایشان هم منکر آن شد و اعلام كردند اين تصویر ساختگی است.ملاک کار ما گزارش نماینده حراست فدراسیون است اگر آنها تأیید کند، کمیته اخلاق وارد عمل خواهد شد. این موضوع تا برای نماینده حراست مشخص شود طولانى مدت شد اما در نهايت ایشان گزارش خود را به کمیته اخلاق دادع و امروز هم طبق گفته شما رأی چینی صادر شده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال درمورد اینکه چرا باشگاه اقدامی در این زمینه نکرده است، گفت: برای باشگاه هم ثابت نشده بود و ما هم تنها شنیده بودیم چنین اتفاقی افتاده است. به ما گفتند ممكن است تصاویر فتوشاپ باشد و برايش درست کرده‌ باشند .وظیفه حراست فدراسیون است که گزارش خود را کامل کرده و در اختیار کمیته انضباطی و اخلاق بدهد.

افتخاری در مورد اینکه آیا پرونده پزشکی مجتبی جباری به شفر رسيد يا خير گفت :با نوروزی پزشك تيم صحبت کردم و ايشان اعلام كرد که در ٢ جا مدارک جباری در حال آماده شدن است .یک طرف، مرکز پزشکی ایفمارک و دیگری کلینیک باشگاه است .فكر مى كنم طرف يكى ٢ روز آينده مدارك به سفر تحويل داده مى شود .قراداد جبارى بازى به بازى بوده است.اگر مشخص شود كه مصدوم است نمى تواند ادعايى داشته باشد .اتفاقا به اين مساله اشاره كرديم و اگر اينطور باشد قراداد فسخ مى شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره جدايى اش از استقلال گفت :از این حرف‌ها زیاد می‌زنند. من چند ماه پیش صحبتی کرده و آقایان را نصیحت کردم که خیلی خودتان را به در و دیوار نزنید. من خودم تصمیم می‌گیرم كه بمانم یا بروم .مطمئن باشید تا 4 سال دیگر هستم و تا پایان دولت يازدهم مى مانم.

افتخاری درباره حضور بهنام برزای در لیست استقلال و اينكه ليست استقلال جايى ندارد بيان كرد:خالی کردن لیست تیم دو حالت دارد، اول اینکه بازیکنی طوری مصدوم می‌شود که تا پایان فصل نمی‌تواند بازی کند و در حالت دوم اينكه شفر اعلام مى كند كه یک يا ٢ بازیکن به دردش نمی‌خورد و آنها از لیست خارج می‌شوند و بازيكنان جديد جايگزين مى شوند .

او درباره وضعیت هرایر مگویان تصريح کرد: منصوریان این بازیکن را نخواست و او را بیرون گذاشت. در حال مذاکره با مگویان هستیم تا اگر تیمی پیدا کرد، کاری کنیم به آن تیم برود. اگر هم با تیمی قرارداد نبست، پولش را می‌دهیم. قرارداد مگويان یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

مدیرعامل استقلال درباره اينكه مطرح شده بیژن طاهری به جای عبداللهی، سرپرست تيم خواهد بود گفت: خیر، چنین چیزی نیست.

افتخاری در مورد دربی 85 بيان كرد:این بازی فقط سه امتیاز دارد و ديدار دربى برای هواداران از نظر نتیجه مهم است. برای شفر هم این بازی مهم است و او هدفش این است که استقلال در دربی فوتبال خوبی را ارائه دهد.حتى اگر به نتيجه هم توجه نكنيم اما هواداران نتيجه برايشان خيلى اهميت دارد .مطمئن باشید اگر خوب بازی کنیم به نتيجه هم مى رسيم.

او در مورد جلسه با محمد محمدی، دروازه‌بان پیشین استقلال، گفت: محمدی در صحبت هايش پيشنهادى را به ما داد .او درباره چند بازی دوستانه با تیم‌های آمریکایی پیشنهاداتی را به من داد و من اعلام كردم با برگزارى ديدار ها موافق هستم اما شرط دارد. اول اینکه از باشگاه مربوطه دعوت نامه رسمى بيايد و دوم اینکه شرایط خود را نیز به ما بگوید. او هم صحبت‌های مرا قبول کرد و رفت. حرف دیگری بین ما انجام نشد.

افتخاری در مورد اینکه گفته می‌شود باشگاه استقلال سه میلیارد و 850 میلیون تومان به حامى قبلى بدهكار است گفت :فكر نمى كنم البته باشگاه استقلال به خیلی‌ها بدهکار است و بازار مبل هم یکی از آنهاست اما سه میلیارد نیست و خیلی کمتر است. اگر بخواهم طلبکاران باشگاه را نام ببرم 70 نفری می‌شوند.

او درباره شکایت آندو تیموریان و کاوه رضایی از باشگاه بيان کرد: AFC در آخرين اظهارات اعلام كرد فدراسيون درباره اين ٢ بازيكن تصميم بگيرد .ما هم از فدراسيون فوتبال درخواست كرديم رأی مربوط به پرونده این ٢ بازیکن را صادر کند تا بتوانیم به آن اعتراض کنیم و این باعث مى شود اين پرونده ها مجدد در فدراسيون فوتبال مورد ارزيابى قرار گيرد و در نهايت به AFC ارسال شود.

افتخارى در مورد ممنوع‌المصاحبه شدن زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت :در آخرين نشستى كه با وزير ورزش و جوانان داشتيم ايشان تاكيد كردند با توجه به اينكه افتخاری سخنگوی باشگاه هستند فقط ايشان صحبت كنند بنابراين از آن موقع به بعد زمانی دیگر صحبت نکرد.

افتخاری در مورد اينكه زمانى به دليل اينكه منصوريان رفته و خيالش راحت شده است و به همين خاطر حرف نمى زند افزود :نه این‌طور نیست .زمانی بعد از رفتن منصوریان هم صحبت کرد و درست در همان زمان وزیر ورزش و جوانان اعلام كرد كه او ديگر صحبت نکند و سکوت اختیار کرد.

او در مورد اينكه چرا زمانى در نشست شفر حضور نداشته بيان كرد :ايشان در مجلس درگير كار بودند و ما هم به اعضاى هيئت مديره اطلاع نداده بوديم و دليل حضور ملكى هم به اين دليل است كه او برای کار دیگر به باشگاه آمد و به همين دليل در مراسم هم شرکت کرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره بحث بلیت فروشى گفت :فدراسیون فوتبال هنوز تکلیف اين مساله را مشخص نکرده است. روز گذشته با بیهقی نماینده شرکت برهان مبین جلسه‌ای را داشتم و هنوز تكليف قرارداد روشن نشده است و ما هم پيگير هستيم تا ببينيم در نهايت بليت فروشى به عهده ما خواهد بود يا آنها و قرار شد تكيف اين موضوع تا فردا مشخص شود .ما در سه سال گذشته دریافتی بابت بلیت‌فروشی نداشتیم.

مدير عامل استقلال درباره نقش کمیته فنی در باشگاه استقلال گفت:کمیته فنی وظايف مختلفى دارد .انتخاب سرمربى ،انتخاب كادر فنى در تمام رده ها به عهده اين كميته است .حتى كميته فنى اين برنامه را دارد براى رده هاى پايه كه مربى ندارند تصميم گيرى كنند.

انتهای پیام/

صحبت های افتخاری پس از نشست هیات مدیره استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار