بازار ۵ هزار میلیارد ریالی دانه‌های آجیلی در خوی

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: این شهرستان قطب نخست معاملات دانه های آجیلی شامل تخم آفتابگردان و کدو در کشور است و میزان معامله این دانه ها در سال به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می رسد.

بازار 5 هزار میلیارد ریالی دانه های آجیلی در خویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   مهران زینال زاده  مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: در این بازار 300 غرفه عرضه و 100 واحد فرآوری و بوجاری با اشتغالزایی سه هزار نفر به صورت مستقیم فعال است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 30 هزار تن محصول از مزارع تخمه‌های آجیلی آفتابگردان و کدو در خوی برداشت شود.

زینال زاده اظهار کرد: شهرستان خوی با تولید 40 درصد تخمه‌های آجیلی آفتابگردان و کدو قطب اول تولید این محصولات در کشور به شمار می رود که باید این موضوع بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا زمینه توسعه و فرآوری محصولات تولیدی نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: امسال در سطح 23 هزار هکتار از مزارع خوی، 2 محصول آفتابگردان و کدو آجیلی کشت شده که از این مقدار بیش از 13 هزار هکتار تخمه آفتابگردان آجیلی و 10 هزار هکتار کدوی آجیلی است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: این میزان سطح زیر کشت به علت پایین بودن قیمت دانه های آجیلی در سال گذشته، امسال با 25 درصد کاهش روبروست.

شمشیری، پسته‌ای، دور سفید و بادامی از جمله ارقام کشت شده افتابگردان و کدو در خوی است.

در شهرستان خوی بیش از 15 هزار خانوار با کشت این محصولات امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام /ب

دانه های آجیلی در خوی به 5 هزار میلیارد ریالی  می رسد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.