کنوکارپوس جایگزین پیدا کرد

شهردار اهواز از تکثیر 2 گونه گیاهی برای جایگزین کردن با کنوکارپوس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کتانباف، شهردار اهواز با اشاره به جایگزینی گونه‌های گیاهی جدید به جای کنوکارپوس اظهار کرد: 2 گونه گیاهی دارای رشد و صنعتی برای اهواز انتخاب شده که در نهالستان خوزستان در حال تکثیر است.

وی بیان داشت: خوزستان گونه‌های گیاهی بسیاری خوبی را از گذشته در خود داشته است که در این دوره قصد داریم گونه‌هایی که سابقه کشت در خوزستان داشته را دوباره در فضای شهری استفاده کنیم.

کتانباف تصریح کرد: مطالعات بر روی گونه‌های جدید انجام شده و گیاهانی متناسب با اقلیم خوزستان آزمایش شده است.

شهردار اهواز بدون اشاره به نام این 2 گونه درختی اذعان داشت: این 2 گونه بومی خوزستان هستند که در دوره‌ای رو به انقراض رفتند اما در 4 سال گذشته احیا شدند و اکنون در حال تکثیر هستند.

وی همچنین به هرس درختان کونوکارپوس با توجه به نزدیکی فصل بارندگی اشاره و بیان کرد: هرس درختان کنوکارپوس از ابتدای مهر امسال آغاز شده و به صورت گسترده در همه مناطق اهواز در حال انجام است.

منصور کتانباف با بیان اینکه تلاش می‌شود هرس این درختان پیش از شروع بارندگی به اتمام برسد گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز قول مساعد برای همکاری در زمینه هرس این درختان داده اند، اما فعلا این کار با ظرفیت شهرداری اهواز در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

کنوکارپوس جای خود را به 2 گونه گیاهی می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.