سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان:

طنین تعزیه و سقاخوانی با سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» در کاشان

هفدهمین سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» در قالب هفته تعزیه و سقاخوانی در منطقه فرهنگی کاشان برگزار می شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این سوگواره با تعزیه‌خوانی، سقاخوانی، شب شعر و‌ رونمایی کتاب همزمان با هفته تعزیه و سقاخوانی از 22 تا 28 مهرماه جاری(مصادف با 23 تا 29 محرم‌الحرام) در دیار مومنان و برخی از شهرهای منطقه فرهنگی کاشان اجرامی شود.

سیدمهدی رضوی‌زاده، افزود: نخستین روز سوگواره با اجرای تعزیه حضرت علی  اکبر(ع) کاری از گروه تعزیه خوانی باب الحوائج کاشان در قالب آیین افتتاحیه از ساعت 19 روز شنبه 22 مهرماه در میدان ولی سلطان این شهرستان آغازمی‌شود.

وی، دومین روز برگزاری سوگواره را میزبان میزبان تعزیه حضرت علی اصغر(ع)کوچکترین سرباز دشت نینوا توسط گروه تعزیه خوانی حضرت علی اکبر(ع) قزاآن است که از ساعت 19 شامگاه یکشنبه 23 مهرماه در ‌حسینیه واقع در خیابان امام خمینی(ره) کاشان اجرا می‌شود.

به‌گفته‌وی،مجمع تعزیه‌خوانی خیمه داران اهل بیت(ع) اسحاق آباد نیز اجراکننده تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) در بازار تیمچه امین الدوله از ساعت 16 عصر روز 24 مهرماه در سومین روز سوگواره هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،اجرای «شب شعر عاشورایی» توسط کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان در فرهنگسرای مهر این سازمان را یادآورشد و گفت:این شب شعر از ساعت 18 عصر روز 24 مهرماه برگزار می شود.

تعزیه طفلان حضرت مسلم بن عقیل(ع)، کاری از گروه تعزیه خوانی شهدای طاهرآباد در خانه تئاتر جنب مسجد آقابزرگ و تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) توسط گروه تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) مشکات در حسینه سوریجان میدان قاضی اسدالله به ترتیب در روزهای 25 و 26 مهرماه از ساعت 19 اجرا می شود.

رضوی‌زاده، با تاکید بر برگزاری آیین سقاخوانی و تقدیر از پیشکسوت این عرصه حجت الاسلام معتمدی در خانه ابریشم‌چی جنب زیارت طاهر و منصور(موزه عاشورا) توسط موسسه احیای فرهنگ کاشان ساعت 19 آخرین پنجشنبه مهرماه گفت:این تقدیر و تجلیل همراه با رونمایی از کتاب در قالب آیین اختتتامیه سوگواره برگزار می شود.

وی تصریح‌کرد:آیین پایانی هفدمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا با تقدیر از تعزیه خوان ها و رونمایی از کتاب «مبانی شبیه خوانی» نوشته داوود فتحعلی بیگی و حضور این استاد و محسن هاشمی از تعزیه خوانان برجسته در شامگاه جمعه  28 مهرماه همزمان با 29 محرم در مجتمع فرهنگی شهدای هیات محبان اهل بیت(ع) خیابان غزنوی برگزار می شود.

به گفته وی، هفدهمین سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» به همت فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری خانه تئاتر، موسسه احیای فرهنگ،‌شورای تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

هنر در ساحت عاشورا» با طنین تعزیه و سقاخوانی در شهر محتشم کاشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.