گزارش/

مرحله دوم جشن عاطفه ها امروز در مدارس سراسر کشور برپا شد

جشن عاطفه ها امروز 19 مهر در مدارس سراسر کشور با شعار "مهرعاطفه ها" در جهت کمک به دانش آموزان نیازمند برپا شد.

گزارش/////برپایی مرحله دوم جشن عاطفه ها امروز در مدارس سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشن عاطفه ها هر ساله در آستانه سال تحصیلی در پایگاه های کمیته امداد سراسر کشور برپا می شود ولی چند سالی است که این جشن در دو مرحله از جمله  اواخر شهریور و مهر ماه برگزار می شود.

 امسال مرحله نخست جشن عاطفه ها در 23 و 24 شهریورماه برگزار شد اما نیکوکاران می‌توانند تا پایان آبان‌ از طریق روش‌های غیرحضوری کمک‌های خود را در قالب جشن عاطفه‌ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه کنند.

محمد علی ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: امسال در مرحله نخست جشن عاطفه ها مبلغ 49 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در پایگاه های کمیته امداد سراسر کشور جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته 105 درصد افزایش یافته است و البته  این رقم پس از برگزاری مرحله دوم این جشن، افزایش خواهد یافت.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته رقم کمک‌های مردمی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها 16 میلیارد و 772 میلیون تومان بود، افزود: ارزش کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدایی خیران در سال 96 شامل 3 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های نقدی، 17 میلیارد و 540 میلیون تومان کمک های غیر نقدی، اهدای کمک از طریق مراکز نیکوکاری 5 میلیارد و 315 میلیون تومان، کمک‌های مستقیم در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، همچنین کمک‌های مردمی از طریق شماره گیری کد ussd نیز در حدود 77 میلیون تومان بود.

این آمار بیانگر این امر است که مشارکت نیکوکاران در مرحله نخست جشن عاطفه های امسال در قالب کمک نقدی 57 درصد، غیر نقدی 73 درصد و مراکز نیکوکاری 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که سه استان‌ کرمانشاه، ایلام و خراسان رضوی بیشترین حجم مشارکت مردمی در جشن عاطفه‌ها را به خود اختصاص داده اند.

 در حال حاضر 312 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که 228 هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی ، 69 هزار نفر در مقطع دبیرستان و 15 هزار نفر  در مقطع پیش دانشگاهی از خدمات این نهاد به طور مستمر بهره‌مند می شوند.

 علاوه بر کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها،کمیته امداد پیش از آغاز سال تحصیلی 96-97 ، اعتباری بیش از 13 میلیارد تومان را برای تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت این نهاد اختصاص داده که این رقم با توجه به نیاز هر استان میان دفاتر سراسر کشور کمیته امداد توزیع شد.

 

مرحله دوم جشن عاطفه ها امروز برگزار شد

 امسال به دلیل همزمانی این برنامه با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، مرحله دوم این جشن با نام "مهرعاطفه‌ها" امروز 19 مهر در مدارس سراسر کشور برگزار شد و امسال پاکت‌هایی با نام "لبخند مهر" میان دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع شد تا با مشارکت آنها در جشن‌عاطفه‌ها بتوان مشکلات دانش آموزان نیازمند را شامل مددجو و غیرمددجو را که از گذشته در مدارس کشور شناسایی شده اند، رفع شود.

هدف از برپایی جشن عاطفه ها در مدارس کشور آشنایی دانش آموزان از سن کودکی و نوجوانی با مفهوم خیرخواهی و کمک به همنوع است که یکی از اهداف کمیته امداد از این اقدام کاهش سن خیران است.

ابوالقاسم رستگار مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته در مرحله دوم این جشن در مدارس، 15 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می شود امسال این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش یابد، تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در هر مدرسه میان دانش‌آموزان همان مدرسه توزیع می ‌شود که بهتر است به منظور حفظ شأن دانش‌آموزان نیازمند و مددجوی تحت حمایت کمیته امداد، کمک ها به صورت نقدی باشد، البته در صورتی که دانش‌آموزان تمایل به اهداء کمک‌های غیرنقدی داشته باشند این کمک‌ها در سایر مدارس و یا مناطق محروم توزیع خواهد شد.

کمیته امداد با ایجاد امکان پرداخت غیر حضوری برای خیران از طریق شماره گیری کد #1*8877*، واریز به شماره حساب 3333 نزد بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایتemdad.ir سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی را فراهم کرده است، همچنین نیکوکاران می توانند به منظور کمک به تامین هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند از طریق شماره گیری #8877* یا ارسال عدد 1 به شماره 8877 ، استفاده از اپلیکیشن سکه، مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانی emdad.ir و یا انتخاب گزینه "نیکوکاری" در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها به صورت غیرحضوری در جشن عاطفه‌ها مشارکت کنند و مردم استان تهران می‌توانند از طریق شماره تلفن 7355 نیز کمک‌های خود را پرداخت کنند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار