مسابقات قهرمانی کشور فرصتی مناسب برای کشف کشتی گیران مستعد

مسابقات قهرمانی کشور امسال نیز مانند سال گذشته به صورت گروهی و تیم به تیم برگزار می شود به طوری که 18 مسابقه در سراسر کشور انجام می گردد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته (1395) پس از تصویب در سمینار روسای هیأت های کشتی مقرر شد تا رقابت های کشتی قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سه گروه الف، ب و ج بر اساس رتبه بندی هیأت های کشتی در سال فنی برگزار شود.
بدین ترتیب برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور در دو رشته آزاد و فرنگی با توجه به رتبه بندی هیأت ها (32 هیأت) در سه گروه اول تا دهم، دهم تا بیستم و بیستم تا سی و دوم (الف، ب و ج) برگزار شد و این رقابت ها با توجه به میزبانی استان های مختلف کشور بر خلاف سال های پیشین که به صورت متمرکز و در یک استان برگزار می شود، در مناطق مختلفی از کشورمان برگزار شد.
امسال نیز مسابقات قهرمانی کشور در دو رشته آزاد و فرنگی و رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و گروه های سه گانه با انسجام و نظم بیشتری نسبت به سال گذشته در حال برگزاری است تا 18 مسابقه قهرمانی کشور توسط استان های مختلف میزبانی شود.
رقابت هایی که با تصویب در سمینار هیأت های کشتی طبق آخرین ضوابط اتحادیه جهانی و بر روی سکو و با استفاده از نورپردازی برگزار می شود.
این رقابت ها که به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار می شود فرصت مغتنمی برای کشتی گیرانی است که در سال های قبل با یک شکست از مسابقات حذف می شدند و نمی توانستند خود را با دیگر کشتی گیران محک بزنند و در واقع، یک شکست مانع از این می شد که توانایی های خود را به منصه ظهور بگذارند.
اما با برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم این فرصت به کشتی گیران داده می شود که حداقل در 4 مبارزه حاضر شوند ضمن اینکه در پایان مسابقات تیم به تیم نیز به صورت انفرادی به مسابقات خود ادامه دهند. در واقع هم عیار تیمی استان های شرکت کننده در این مسابقات مشخص شده و هم عیار کشتی گیر به صورت انفرادی نیز مشخص خواهد شد.
از سوی دیگر برگزاری این مسابقات برای استان هایی با بضاعت و توانایی محدود تر، بسیار آسان شده است چراکه با میزبانی مسابقات یک گروه از یک رده ی سنی که شامل 10 تیم و حدود 150 کشتی گیر و مربی می شود، نیز می توانند شاهد برگزاری مسابقات رسمی و معتبر کشور را در استان خود باشند.
این مسابقات این انگیزه را به استان های سراسر کشور می دهد تا با کار و تلاش بیشتر خود را از گروه های پایین تر به مراحل بالاتر برسانند ضمن اینکه نفرات برتر گروه های پائین تر نیز با توجه به ضوابط اعلام شده می توانند حتی در مسابقات بین المللی همچون جام های یادگار، شاهد و تختی نیز حضور داشته باشند.
مضاف بر اینکه با حضور تماشاگران و جلب مردم به سالن های کشتی، امکان این به وجود می آید تا جنبه ی همگانی و قهرمانی این ورزش در استان های کمتر توسعه یافته کشتی نیز بیشتر شود تا در سال های آتی شاهد این باشیم که قهرمانانی از دیگر استان ها که سال هاست جایی در تیم های ملی نداشته اند، به تیم ملی راه یابند و به نوعی چرخ کشتی در همه ی استان های کشور بچرخد.

انتهای پیام/

برگزاری 18 مسابقه قهرمانی کشور کشتی در سراسر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.