برگزاری دوره آموزشی پارچه بافی برای بانوان عشایر

سرپرست نمايندگي ميراث فرهنگي شهرستان سربیشه گفت: بانوان روستای عشایری خاکک هنر پارچه بافی را فرا گرفتند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ اتفاقی، سرپرست نمايندگي ميراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه گفت:اولین دوره آموزشی پارچه بافی سنتی برای بانوان روستای عشایرنشین خاکک از توابع بخش درح شهرستان سربیشه با همکاری کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

وی افزود: این دوره توسط نمایندگی میراث فرهنگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی شهرستان و با هدف ایجاد زمینه اشتغال پایدار و در راستای اجرای تفاهم همکاری بین این دو مجموعه اداری برگزار شد.

سرپرست نمايندگی ميراث فرهنگی سربیشه گفت: در این دوره 14 نفر از بانوان علاقه مند به هنر پارچه بافی سنتی در مدت 100 ساعت با این رشته آشنا و فرایند تولید این محصول بومی منطقه را فرا گرفتند.

اتفاقی افزود: در حال حاضر بیش از 30درصد جمعیت عشایری سطح استان در شهرستان سربیشه اقامت دارند که با توجه به وجود فرهنگ تولید و اشتغال در بین این جامعه ضروری است برنامه های مدون و پیگیرانه ای به منظور آموزش و ایجاد زمینه های تولید و اشتغال پایدار را برای این گروه از هموطنان مان در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: با همکاری ارگان های مربوط در طی نیمه دوم سال جاری زمینه های راه اندازی یک مرکز تجمیعی تولید صنایع دستی در منطقه نازدشت فراهم می شود.
انتهای پیام/ب


یادگیری پارچه بافی 14 بانوی عشایر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.