فرمانده انتظامی گلپایگان:

کاهش 72 درصدی تصادفات فوتی درون شهری در گلپایگان

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: تصادفات فوتی درون شهری در گلپایگان ۷۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین بساطی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، گزارش عملکرد نیروی انتظامی را در برنامه های مختلف، فرصتی مناسب در راستای بحث تعامل با مردم برشمرد و اظهار داشت: حفظ امنیت مردم و جامعه یک کار مهم و حیاتی است و این جایگاه امنیت امروز در کشور ما حاصل تلاش سربازان نظام اسلامی در تمامی سطوح در کشور است.

وی با اشاره به روزهای هفته نیروی انتظامی، امروز را به عنوان پلیس، دانش بنیانی، پژوهش محوری و توانمندی برشمرد و افزود: خوشبختانه یکی از دستگاه هایی که امروز در بحث دانش بنیانی و علمی شدن گام برمی دارد نیروی انتظامی است و این به لحاظ این است که ما بتوانیم در بحث امنیت جامعه علمی تر و جامع تر خدمت کرده و به موقع با مجرمان به صورت علمی مقابله کنیم.

فرمانده انتظامی گلپایگان با تأکید بر اینکه شهرستان گلپایگان یکی از نقاط موفق در کشف جرایم بوده است و با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی بخش های مختلف نیروی انتظامی در شهرستان، تصریح کرد: کاهش جرایم نتیجه تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی ویژه در این نیرو و در راستای پیشگیری انجام گرفته زیرا سازمان موفق سازمانی است که برنامه ریزی صحیح داشته باشد که در این راستا ما در جهت پیشگیری اقدامات معقولی داشته ایم.

وی با بیان اینکه امنیت امروز شهرستان بدون حتی شلیک یک فشنگ به دست آمده است، افزود: این امر حاصل تدابیری است که در بحث پیشگیری و اقدامات روانی و فضاسازی برای از بین بردن فرصت جرم سارقین و مجرمین بوده است.

بساطی با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» بیان داشت: نیروی انتظامی به دنبال جامعه محوری است و شاید به همین لحاظ از مردمی ترین دستگاه های اداری محسوب می شود و در راستای ارتباط با مردم جلسات مختلفی در مساجد، مدارس، محله ها و خیابان ها صورت گرفته و با مردم ارتباط ویژه برقرار شده که حاصل آن در مسئله پیشگیری موجب کاهش جرایم شده است.

وی حضور میدانی نیروی انتظامی در شهرستان را از مؤلفه های موفق در بحث امنیت اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: با برنامه ریزی ویژه برای گشت های انتظامی و پلیس های تخصصی در واحدهای نیروی انتظامی فرصت جرم را از مجرمین گرفته است و در این راستا همراهی و همکاری مردم از علل های موفقیت در اجرای کاهش جرایم و افزایش امنیت بودیم که انتظار است این همکاری و مساعدت مردمی با نیروی انتظامی در آینده نیز گسترش یابد.

فرمانده انتظامی گلپایگان با تأکید بر وجود امنیت و کاهش جرایم در حوزه انتظامی شهرستان به کاهش ۴۰ درصدی سرقت منازل تا شهریورماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در بحث کاهش سرقت احشام نیز با آمار ۴۲ درصد مواجه هستیم و در بحث سرقت مغازه نیز کاهش ۶۰ درصدی و در بحث سرقت داخل خودرو نیز ۶۷ درصد کاهش داشته ایم که تمامی اینها نشان دهنده هدفمندی در امور است.

کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت های خشن از جمله مطالب ارائه شده از سوی فرمانده انتظامی گلپایگان بود که وی با اعلام این خبر افزود: بروز این آمار باعث دلگرمی مردم و احساس امنیت است که از خود امنیت ارزشمندتر است و نباید به سادگی از این جمله گذر کرد بی  شک مقایسه امنیتی کشور با کشورهای مترقی در جهان به لطف خداوندی و رهبری مقام عظمای ولایت و تلاش شبانه روزی امنیتی و انتظامی در کشور است.

بساطی با تأکید بر اینکه امنیت می تواند محور توسعه باشد یادآور شد: رشد و ترقی یک جامعه در حوزه های مختلف مرهون امنیت آن است و در این راستا ما افتخار می کنیم که به عنوان سرباز، امنیت را برای مردم و جامعه تأمین می کنیم و این امر که احساس امنیت موجب راحتی و آسایش برای مردم در امور جامعه و فعالیت های مختلف آنان بدون دغدغه و نگرانی است موجب خرسندی مسئولین و آحاد جامعه است.

وی به آمار تصادفات و کاهش تصادفات فوتی در سطح درون شهری به میزان ۷۲ درصد اشاره کرد و افزود: برابر این آمار تا ابتدای مهرماه سال جاری در بحث تصادفات فوتی برون شهری نیز با کاهش ۵۳ درصدی فوتی روبرو هستیم و این امر نتیجه کار جمعی ادارات و دستگاه های مرتبط به ویژه شهرداری و راهداری در آماده سازی نقاط حادثه خیز و دوبانده کردن برخی جاده های مواصلاتی است.

فرمانده انتظامی گلپایگان با اشاره به دغدغه این نیرو در راستای موتورسواران اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما در گلپایگان آمار رو به افزایش موتورسواران است که بنا بر آمار دریافتی به ازای هر دو نفر یک موتورسیکلت در شهرستان تردد دارد که این امر به لحاظ عدم استفاده از تجهیزات و امکانات ایمنی موجب افزایش فوت در تصادفات موتورسیکلت سواران شده است به ویژه اینکه اغلب راکبین موتورسیکلت ها بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به کاهش مجموع سرقت ها به میزان ۷ درصد در سطح شهرستان اظهار کرد: از ابتدای مهرماه ۹۴ تا پایان سال ۶ درصد کاهش جرایم و در سال ۹۵ کاهش ۱۷ درصد و از ابتدای سال جاری تا امروز شاهد کاهش ۱۰ درصدی جرایم در سطح شهرستان هستیم.

بساطی به بیش از ۱۸۰۰۳ تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۳۸ مورد از تماس های فوق موجب اشراف و حل شدن موضوع شده و طی این مدت نیز بیش از ۱۹ هزار مراجعه به کوپ در حوزه خدمات قضایی گزارش شده است و این امر موجب اعتماد مردمی به نیروی انتظامی است.

وی به گسترش امکانات فضای مجازی در کشور و فواید و مضرات آن برای نوجوانان که می تواند مشکلات عدیده ای در روند فعالیت جسمی و ذهنی آنان با توجه به وجود بی شمار برنامه ها و کانال های ناسالم داشته باشد، اشاره کرد و افزود: فعالیت کانال تلگرامی @policeesfehan در استان اصفهان با امکانات و مطالب موجود در آن از جمله اخبار پلیسی، علمی، مذهبی، روانشناسی، داستان، فیلم، عکس و ... می تواند یکی از پایگاه های مفید برای استفاده اقشار مختلف مردم در جهت کسب اطلاعات و برنامه های مفید باشد.

 

انتهای پیام/م

 

کاهش 67 درصدی سرقت داخل خودرو در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار