رییس سازمان دامپزشکی:

تأمین امنیت غذایی یکی از وظایف دامپزشکی است

رییس سازمان دامپزشکی گفت:امنیت غذایی در حوزه سلامت،حلیت و پاکی برای جامعه یکی از وظایف دامپزشکی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت:امنیت غذایی در حوزه سلامت،حلیت و پاکی برای جامعه یکی از وظایف دامپزشکی است که آثار روحی و روانی آن در جامعه ظاهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری‌های دامی در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال نیز تأثیرگذار است،افزود:در این راستا باید این امر مورد توجه قرار گیرد و امید است بتوانیم در سطحی که بسیار مهم است  خدمت کنیم.

رفیعی پور گفت:راه‌اندازی پست‌های قرنطینه‌ای جدید و بازسازی پست‌های قدیمی در مرزهای استان جزء نیازهای این استان بوده که در دستور کار دامپزشکی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان دامپزشکی افزود:روستای در حال تولید و موفق،شهر موفق را رقم می‌زند و عکس این موضوع امکان ندارد.

وی گفت:در صورتی که دامپزشکان در کار خود کوتاهی کنند خسران فراوانی متوجه جامعه و مردم می‌شود.

رفیعی پور افزود:تلاش دامپزشکی در حوزه تهیه غذای طیب و سالم برای جامعه بوده و به طور قطع اثر وضعی این امر از حیث روانی و جسمی بر جامعه نشان داده می‌شود.

وی به مهم‌ترین مباحثی که در خراسان جنوبی توسط دامپزشکی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: زمانی که صحبت از حوزه مرزی می‌شود مهم‌ترین موضوع ایجاد شرایط قرنطینه‌ای مناسب برای تأمین منافع ملی است، بنابراین با توجه به مرزی بودن خراسان‌جنوبی نیاز به این امکانات در حوزه مرزی وجود داشته و امید است با تأسیس پست‌های قرنطینه‌ای جدید و بازسازی پست‌های قدیمی این نیاز در استان برآورده شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه برای تشخیص عوامل بیماری‌ها به صورت سریع، دقیق و ارزان نیاز به وجود آزمایشگاه‌های تخصصی وجود دارد، تشریح کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی آزمایشگاه تخصصی در مرز در حال ساخت بوده که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تکمیل این پروژه نیز جزو اولویت‌های کاری دامپزشکی قرار دارد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.