جذب سرمایه گذار، راهگشای توسعه اقتصادی استان ایلام

مدیر عامل شرکت شهرک های ایلام گفت: جذب سرمایه گذاری راهگشای توسعه اقتصادی و صنعتی استان است و با وجود منابع و نیروی انسانی تحصیل کرده رسیدن به قله های پیشرفت در ایلام دور از دسترس نیست.

جذب سرمایه گذار، راهگشای توسعه اقتصادی استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مرتضی دارایی اعلام کرد: علاوه بر ویژگی های ذاتی استان چون موقعیت جغرافیایی، مرزی بودن، منابع زیرزمینی، فرهنگ دیرینه ، دروازه عتبات عالیات شدن باید بر نکات کلیدی اکتسابی و بویژه چگونگی استفاده از این ظرفیت ها توجه کرد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقتصاد کشور بسوی پیشرفت سوق داده شده، افزود: قانون بهبود فضای کسب و کار ، رفع موانع تولید رقابت پذیر، اصلاح بخشی از مقررات مالی کشور و ... با همراهی و تصویب مجلس شورای اسلامی موجبات توسعه اقتصادی کشور را فراهم می آورد.

دارایی اضافه کرد: هر چند سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف چون زیرساخت ها، انرژی، خدمات و توریسم، کشاورزی و صنعت توجیه پذیر و دارای فرصت های فراوان است، اما باید این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران ایرانی و خارجی شناساند.

دارایی با اشاره به موضوع تسهیل در امر سرمایه گذاری ادامه داد: باید زمینه های تولید، صنعت و اشتغال را ایجاد و در چارچوب راهبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری غول رکود را شکست داده و رونق اقتصادی را به مردم هدیه داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام یادآور شد: نگاه بلند، توسعه ای و دلسوزانه مدیران اجرایی و روسای بانک ها و شهروندان ایلامی در حوزه های مختلف می تواند به روند سرمایه گذاری در ایلام کمک کند.

دارایی با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین و اجرای طرح های جدید در حوزه صنعت و تولید باید بمنظور متمرکز شدن آنها در شهرک های صنعتی باشد، گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی استان آمادگی کامل برای جلب و حمایت از سرمایه گذاران در همه زمینه ها وجود دارد و زیرساخت ها و امکانات لازم در این مناطق فراهم است.

انتهای پیام/اس

ضرورت جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.