طالبان در نشست صلح عمان شرکت نمی‌کند

سران طالبان اعلام کردند که نمایندگان این گروه در  نشست گفتگوهای صلح که قرار است در کشور عمان برگزار شود شرکت نخواهند کرد.

طالبان در نشست صلح عمان شرکت نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از سران طالبان اعلام کردند که نمایندگان این گروه در  نشست گفتگوهای صلح که قرار است در کشور عمان برگزار شود شرکت نخواهند کرد.

دو فرمانده مشهور و برجسته گروه طالبان که نخواسته نامی از آنان گرفته شود به خبرگزاری رویترز گفته اند که طالبان به این نشست دعوت نشده اند.

این دو فرمانده طالبان گفته اند: شورای رهبری طالبان چندی پیش در نشستی مشورتی تصمیم گرفتند تا اگر از این گروه دعوت رسمی هم شد در نشست مسقط حضور پیدا نکنند.

این در حالی است که «محمد امین وقاد»، عضو شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که نمایندگان طالبان در  نشست گفتگوهای صلح افغانستان در عمان شرکت خواهند کرد.

همچنن «خواجه آصف»، وزیر خارجه پاکستان نیز چندی پیش اعلام کرد که نمایندگان طالبان در گفتگوهای صلح در عمان حضور خواهند داشت.

قابل ذکر است که دولت افغانستان اعلام کرده نشست های چهار جانبه صلح افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین با هدف صداقت آزمایی پاکستان از سر گرفته می‌شود و قرار است هفته آینده این نشست در «مسقط»، پایتخت عمان برگزار شود.

نشست‌های چهار جانبه صلح نزدیک به دو سال پیش متوقف شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.