یزد پیشگام در اجرای طرح SSN تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی یزد گفت:استان یزد در طرح اختصاص شماره تأمین اجتماعی با عنوان SSN مقام اول در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد صابری مدیر کل تامین اجتماعی یزد از اختصاص شماره تأمین اجتماعی با عنوان SSN به بیمه شدگان خبرداد و گفت: بر این اساس هر بیمه شده به همراه افراد تبعی، از یک شماره تامین اجتماعی که حاوی یکسری اطلاعات هویتی است برخوردار می‌شود.

وی در رابطه با معرفی این طرح خاطر نشان کرد:این طرح در ۱۶ کشور دنیا اجرا می‌شود و SSN یک شماره اختصاصی می‌باشد که بر این اساس هر بیمه شده به همراه افراد تبعی از یک شماره تامین اجتماعی که حاوی یکسری اطلاعات هویتی است برخوردار می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی یزد افزود: این شماره شامل مولفه‌هایی نظیر کدملی، نام و نام خانوادگی است و هنگامی که بیمه شده این شماره را تحویل دهد نیازی به ارائه مدارک شناسایی نیست.

صابری با اشار به پرداخت بیمه کارگاه‌های خدماتی نظیر خبازی‌ها و دامداری‌ها بیان داشت:این کارگاه‌های خدماتی از خدمات دولت استفاده می‌کنند و باید ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: ۲۰ درصد بیمه را دولت تامین می‌کند که ۳ درصد توسط کارفرما و ۷ درصد توسط کارگر پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد سهم کارفرما در مطالبات دولت می‌ماند که بعدا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی یزد به برخی اقدامات در حال اجرای سازمان تامین اجتماعی استان اشاره کرد وگفت:حذف شدن دفترچه کاغذی درمان، بازرسی الکترونیکی، پرونده الکترونیکی و سیستم پرداخت متمرکز برخی از این اقدامات انجام شده توسط این سازمان می‌باشد.

گفتنی است سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است و ۹۱ درصد جمعیت شهرستان یزد زیر نظر این نهاد می‌باشند.

انتهای پیام/ا

استان یزد در این طرح مقام اول را از آن خود کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.