گزارش/

آخرین وضعیت ارتش سوریه در حومه "دیرالزور" + نقشه ماه اکتبر

منابع خبری گزارش دادند که ارتش سوریه اخیرا با پیشروی در ریف شرقی استان دیرالزور جاده "المیادین-ابوکمال" را قطع کرد.

به گزارش  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و نیروهای مردمی سوریه در استان دیرالزور در حال پیشروی هستند و پایگاه های داعش را یکی پس از دیگری پاکسازی می کنند.


علاوه بر پیشروی نیروهای سطحی سوری ، ارتش روسیه نیز از هوا مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهند. ظرف 5 روز اخیر ده ها نفر از تروریست های تکفیری در حمله جنگنده های روسی کشته شدند.


اخیرا نیز قلعه "الرحبا" و مناطق "الصوامع" و "سوق الهال" در منطقه "حی الغربی" در غرب المیادین در حومه دیر الزور پاکسازی شده است.


همچنین ارتش سوریه موفقیت های مهمی در شهر المیادین کسب کرده و گزارش منابع میدانی حاکی از آن است که نیروهای سوری در بخش قابل توجهی از شهر المیادین مستقر شده اند.


همچنین در ده روز اخیر یکی دیگر از موفقیت های راهبردی که ارتش سوریه بدست آورده تسلط بر جاده "تدمر-دیرالزور" بوده است. یک منبع میدانی با اعلام خبر بازگشایی محور دیرالزور-تدمر تاکید کرد پس از بازگشایی رسمی این جاده، تردد انواع خودروها در دو سوی جاده از سرگرفته شده است.


این جاده پس از آن به روی خودروها گشوده شد که ارتش سوریه و هم پیمانانش در محور مقاومت موفق شدند حمله گسترده داعش را به مواضع ارتش در حد فاصل شهر شولا و کباجب، در حومه جنوب غربی دیرالزور دفع کنند.


شب گذشته نیز ارتش سوریه توانسته بود یک موفقیت استراتژیک در شرق سوریه بدست آورد. وبگاه خبری یونیوز در این زمینه می گوید: ارتش سوریه به کمک متحدان خود اخیرا با پیشروی در ریف شرقی استان دیرالزور جاده "المیادین-ابوکمال" را قطع کرد.


اگر نقشه تحولات میدانی سوریه را بررسی کنیم می بینیم که ارتش سوریه در آخرین پیشروی های خود مناطقی همچون "مراط فوقانی"، "خشام"، "مظلوم"، "الجفره"، "حویجه صکر"، "الطحطوح"  را به کنترل خود در آورده است.


تلاش ارتش سوریه برای پاکسازی مناطقی همچون "حطله غربی"، "مسجد بلال حبشی"، "الجنینه" و "الجیعه" ادامه دارد.

آخرین وضعیت ارتش سوریه در حومه دیرالزور + نقشه ماه اکتبر
نقشه تحولات میدانی سوریه نشان می دهد که داعش در مناطق شرقی سوریه شکست های سختی را متحمل شده است و احتمال از بین رفتن این گروه تروریستی در شرق سوریه در آینده نزدیک امکان پذیر است.


حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در این زمینه می گوید: یکی از مناطقی که داعش حضور دارد هویجه است، که حمله به آن شروع شده و بدون سختی پایان یافت. بخش دیگر از نیروهای داعش در دیرالزور و بخشی هم در نزدیکی اردن هستند، در مجموع این شرایط نشان می‌دهد که داعش از نظر سازمانی از هم گسسته شده و این وضعیت در دیرالزور به خوبی قابل مشاهده است.


مشاور وزیر امور خارجه نوع فرارها و وادادگی‌های داعش را از جمله دلایلی برشمرد که از هم گسستگی داعش را اثبات می‌کند (بیشتر بخوانید).

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار