کاهش محبوبیت دوترته در تازه‌ترین نظرسنجی در فیلیپین

نتایج یک نظرسنجی در فیلیپین نشان می‌دهد رئیس جمهور این کشور همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، 80 درصد از 1200 شرکت کننده در یک نظرسنجی موسسه «پالس آسیا» اعلام کردند از رودریگو دوترته – رئیس جمهور فیلیپین – رضایت و به او اعتماد دارند. با این حال، سطح محبوبیت رئیس جمهور فیلیپین از 81 درصد در ماه گذشته، اندکی کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، «سطح رضایت» مربوط به عملکرد رئیس جمهور و «سطح اعتماد» مربوط به شخصیت او بوده است. با این حال، در این نظرسنجی از شرکت کنندگان درخواست نشد دلیل خود از پاسخ‌هایشان را نیز ذکر کنند.

این در حالی است که در بازه زمانی مشابه، موسسه «سوشال ودر استیشنز» نیز یک نظرسنجی انجام داد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد سطح رضایت و اعتماد به دوترته به پایین ترین حد خود در طول ریاست جمهوری وی رسیده است.

این نظرسنجی نشان داد با این‌که وی همچنان در میان مردم کشورش محبوب است، در سطح اعتماد و رضایت به ترتیب 15 و 18 درصد ضعیف‌تر عمل کرده است. این کاهش سطح رضایت و اعتماد، در پی برپایی تظاهرات گسترده در اعتراض به اقدامات او در مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

از 15 ماه گذشته که دوترته به عنوان رئیس جمهور فیلیپین آغاز به فعالیت کرد، بیش از 3900 نفر در عملیات مبارزه با مواد مخدر کشته شدند. پلیس فیلیپین اعلام کرد این قربانیان مسلح بوده و در هر مورد، با اعمال خشونت سعی در مقابله داشته اند. پلیس این کشور ادعای گروه‌های حقوق بشری درباره اعدام مظنون‌های مرتبط با مواد مخدر را رد کرده است.

دوترته هفته جاری به نیروهای پلیس دستور داد این عملیات را متوقف کنند. دفتر ریاست جمهوری فیلیپین اعلام کرد این اقدام به دلیل تغییر تمرکز به سوی اهداف بزرگتر از جانب آژانس مبارزه با مواد مخدر بوده است. دوترته درباره علت تصمیم اخیر خود توضیحی ارائه نکرده است.

 

انتهای پیام/

محبوبیت رئیس‌جمهور فلیپین کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار