مدیرکل هواشناسی استان اصفهان

هواشناسی استان اصفهان معین کشور و جانشین مرکز است

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت:هواشناسی استان اصفهان معین کشور و جانشین مرکز است، پس از دانشگاه صنعتی دومین مرکز ابر رایانه در استان هستیم و مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه در سنجش آلودگی در استان اصفهان مستقر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید بیجندی صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از مرکز پردازش فوق سریع و مرکز پیش‌بینی و پیش‌آگاهی هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: پس از 24 سال هواشناسی استان اصفهان که جایگاه دوم را پس از مرکز در کشور دارد  داخل شهر جایگاه در جهت امکان اطلاعات دقیق نداشت که با همت مسئولان استان خوشبختانه زمینی را در بهترین نقطه شهر و با وسعت مورد نظر در اختیارمان قرار دادند.

وی با بیان اینکه هواشناسی برای بسیاری از نگرانی‌های مردم جامعه از جمله رشد جمعیت، اسراف در منابع آبی، آب و هوا، تغییر اقلیم و غیره برنامه دارد، افزود: تغییر اقلیم که شاه کلید مشکلات کشور و استان شده در حوزه‌های مختلف آن هواشناسی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان پیرامون اهداف عالی هواشناسی تصریح کرد: پایش و پردازش مستمر جو و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مدیریت نیز انجام می‌شود، پایش و پردازش که در عمر 60 ساله هواشناسی به صورت مستمر انجام می‌شده است.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان اصفهان بزرگ‌ترین هواشناسی کشور از نظر شبکه ایستگاهی است، خاطرنشان کرد: هنوز برای گسترش در این زمینه جای کار داریم، در همین راستا تنها مرکز سنجش ازن در خاورمیانه هستیم، هواشناسی استان اصفهان معین کشور و جانشین مرکز است، پس از دانشگاه صنعتی دومین مرکز ابر رایانه در استان هستیم و مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه در سنجش آلودگی در استان اصفهان مستقر است.

بیجندی بیان کرد: در حال حاضر هواشناسی کشور به عنوان برترین مرکز هواشناسی در خاورمیانه به شمار می‌رود، به صورت آنلاین گزارش‌های بین‌المللی را دریافت کرده و به تدریج از پیش‌بینی به سمت ثبت هشدار سریع حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تنها دستگاه در کشور هستیم که دیتا سنتر مستقیم به سایت متصل است و کیفیت هوا را در اختیار می‌گذارد، گفت: به دنبال  قرار گذاشتن این اطلاعات در اختیار عموم نیز هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان درپاسخ به سئوال وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه آیا مردم از این امر اطلاع دارند؟ افزود: براساس استعلامات صندوق کشاورزان در 11 استان در 9 ماه بالغ بر 422 میلیارد تومان از طریق پیش‌بینی به موقع‌مان به کشاورزان کمک کردیم.

وی تصریح کرد: در استان نیز 4 شهرستان این موضوع را اعلام کردند، در یکی از شهرستان‌های استان سال گذشته بر اثر سرمازدگی 17 و سال گذشته آن نیز 70 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شد ولی امسال با اطلاع‌رسانی به موقع جلوی این خسارت‌ها گرفته شد، چون هر دلار سرمایه‌گذاری در بخش هواشناسی ده‌ها برابر بازگشت سرمایه دارد.

 

انتهای پیام/م

 

کمک ۴۰۰ میلیارد تومانی هواشناسی اصفهان به کشاورزان در ۱۱ استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.