آغاز برداشت سیب گلاب در ایذه

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه ازآغاز برداشت سیب گلاب از سطح 122 هکتار باغ های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، سرپرست جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه برداشت سیب تا نیمه آبان ماه ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از باغ های ایذه یک هزار و 830 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف گردد.

وی بیان کرد: بیش تر باغ های سیب در این شهرستان در شیوند، میراحمد غریبی، حاجی کمال و لعبید می باشد که میانگین تولید و برداشت سیب از هر هکتار بیش از 15 تن می باشد.

هنرمندیان اذعان داشت: در سال جاری زراعی با توجه به ‌مدیریت باغ ها و ‌وضعیت اقلیمی پیش بینی‌ می شود میزان برداشت سیب گلاب در ایذه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته باشد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه اظهار کرد: ارقام عمده برداشتی از سطح باغات سیب ایذه، سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد و سیب گلاب قرمز است که با توجه به کیفیت آن، ضمن مصرف داخلی برای فروش به استان های همجوار صادر می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: محصول سیب برداشت شده علاوه بر مصرف تازه در تولید ترشی و لواشک محلی نیز مصرف می شود.

وی تصریح‌ کرد: بیش از یک هزار و 300 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در باغ های ایذه ایجاد شده است.

مصطفی هنرمندیان در ادامه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به منظور ارتقاء دانش باغداران کلاس ها و ‌کارگاه های آموزشی با موضوع نگهداری باغ های سیب، انار، هلو، زیتون در ایذه برگزار شده و کارشناسان در خصوص مبارزه با آفت کرم، جلوگیری از آفتاب سوختگی و تغذیه باغ آموزش های لازم و توصیه های کاربردی را به باغداران ارائه کردند.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به متقاضیان افزود: تسهیلاتی برای هرس، اصلا ، توسعه و ‌احداث باغ الگویی به باغداران شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام/گ

برداشت سیب از باغات ایذه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.