اعلام زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی «مدهامتان»

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیست و هشتم مهرماه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه جشنواره مدهامتان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: بخش برادران شامل هفت رشته قرآنی قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد، سوره، اذکار نماز و همچنین مفاهیم قرآن و نهج البلاغه است.

وی گفت: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه  و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه کسانی که رتبه ممتاز مسابقات بین المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند، و این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است، از ثبت نام حدود 300 شرکت کننده برای رقابت در این دوره از مسابقات خبر داد.

وی اظهارداشت: جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود.

شیرازیان، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام را به اهداف برگزاری این جشنواره اضافه کرد و گفت: حضور پرنشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌ها و تشویق و ترغیب مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

انتهای پیام/آ

مسابقات قرانی مدهامتان در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.