حمید بعیدی‌نژاد:

خشم ترامپ از سپاه به دلیل شکست های مکرر داعش از آن ها در منطقه است

حمید بعیدی نژاد رئیس سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با صدور پیامی در صفحه اینستاگرام خود به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ علیه ایران واکنش نشان داد.

اولین بار است که یک رئیس دولت خارجی ملتی را تروریست می‌خواندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که سراسر ضد ایرانی بود واکنش نشان داد.

حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"١- ترامپ در یک سخنرانی مملو از تنفر و خشونت، سیاست جدید خود در برابر ایران را اعلام نمود. عجیب آنکه او بطور بی سابقه‌ای "ملت ایران" را تروریست خواند و با تحریف نام "خلیج فارس" که حتی با مواضع رسمی پیوسته‌ی دولت و ارتش آمریکا در تضاد است، خصومت خود با ایران و تاریخ با شکوه آنرا نشان داد. این اولین بار است که یک رئیس دولت خارجی ملتی را تروریست می خواند. ترامپ بی شک با تروریست نامیدن ملت ایران و استفاده از نام جعلی خلیج فارس خود را برای همیشه و نزد تمامی ایرانیان از هر گرایش و جریانی منفور نمود.
٢- ترامپ در شرایطی چنین اظهارات تنفر آمیزی به زبان آورد که محبوبیت او فقط پس از ٩ ماه به کمترین درصد رسیده و در واقع او ضعیف‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست. اکثریت قاطع مردم، رسانه ها، سیاستمداران، فرهیختگان، و حتی نزدیکترین متحدان اروپایی از منتقدان جدی او هستند. وزیر خارجه، وزیر دفاع، بسیاری از اعضای کابینه و هم حزبی‌های با او در مجلس با مهمترین سیاست‌های او از جمله پیرامون برجام موافق نیستند. ترامپ مردی به شدت در انزوا و تنهاست. هیچکس او را دوست ندارد!
٣- موقعیت منطقه‌ای آمریکا در ضعیف‌ترین حالت آن قرار دارد و در تمامی جبهه‌ها در انفعال و موقعیت عقب
نشینی میباشد. او که با وجود لفاظی‌های خود جرات اتخاذ تصمیم برای حضور نظامیان خود در منطقه خاورمیانه را ندارد، در عراق و سوریه نقش خود را به حداقل رسانده و به همین درجه صحنه را به دیگر بازیگران اصلی واگذار کرده است.
٤- علیرغم لفاظی‌ها و شعار‌های تند ترامپ علیه برجام، وی نتوانست نیت واقعی خود را که پاره کردن و لغو برجام بود عملی کند. ثابت شد که پایه‌های برجام بسیار مستحکم است. او هم بر عکس و در تقابل با سیاست‌های قبلی خود، از کنگره خواست که با در نظر گرفتن نظرات متحدین، برجام را تقویت نماید!
٥- او در این بیانیه با وجود سعی بلیغی که کرد نتوانست کمترین سهمی در ایجاد اختلاف اندازی میان دولت و ملت ایران ایفا کند. با مواضع او بی شک ملت و دولت ایران در تداوم مسیری که شروع کرده اند بیش از گذشته متحدتر و منسجم‌تر خواهند گردید.
٦- ترامپ بطور بیسابقه‌ای عصبانیت خود را نیز نسبت به سپاه پاسداران که بخش پر افتخاری از نیرو‌های مسلح ایران میباشد نشان داد، خشمی که جز به علت شکست‌های مکرر داعش از سپاه در منطقه نمیتواند تفسیردیگری داشته باشد."

 اولین بار است که یک رئیس دولت خارجی ملتی را تروریست می‌خواند

انتهای پیام/

 واکنش بعیدی نژاد به سخنان ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار