مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خبر داد؛

اجرای ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در فارس

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر علی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: هفته تربیت‌بدنی هر سال از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

وی به مهمترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در استان فارس اشاره کرد و افزود: در هفته تربیت بدنی و ورزش ضمن برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی و ورزشی در استان فارس، در مرکز استان سه برنامه مهم برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آن میزبان بزرگتربن کنگره اتحادیه جهانی کوهنوردی و صعود‌های ورزشی و مجمع عمومی آسیایی با حضور ۱۲۰ نفر از ۱۰۰ کشور دنیا در شیراز هستیم که این کنگره فرصت مغتنمی برای استان از نظر گردشگری و جذب توریست خواهد بود.

کامیاب ادامه داد: اولین المپیاد رقابت‌های ورزشی کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های این هفته است که کارکنان دولت در این مسابقات در ۱۱ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی، همچنین به برگزاری جشنواره ملی و زیبایی اسبان فلات ایران به همین مناسبت اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره یک هفته زودتر در زرقان و باشگاه سوارکاری ملل پنج شنبه و جمعه گذشته با شکوه خاصی و با حضور ۱۷۰ راس اسب از ۹ استان کشور برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از برگزاری آیین تجلیل از برخی قهرمانان و مدال آوران استان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار فارس خبر داد و گفت: در این هفته از تعدادی از قهرمانان و مدال آوران استان فارس که در میادین ملی و بین المللی برای استان و کشور افتخار کسب کرده‌اند، در صورت حضور وزیر ورزش و جوانان در استان و با حضور استاندار فارس تجلیل کنیم.

کامیاب ادامه داد: مسابقات قرآن کریم و مفاهیم ویژه ورزشکاران در هفته تربیت‌بدنی و ورزش با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به روز شمار هفته تربیت بدنی و ورزش که از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده است اشاره کرد و تصریح کرد: شعار هفته تربیت بدنی و ورزش امسال " ورزش، سلامت، فرهنگ و امید است و روز‌های این هفته نیز شامل: چهارشنبه ۲۶ مهر، «ورزش، ولایت، اخلاق، فرهنگ و رسانه»، پنج شنبه ۲۷ مهر، «ورزش، فرهنگ ایثار و شهادت، جانیازان و معلولین»، جمعه ۲۸ مهر، «ورزش همگانی، بانوان و خانواده»، شنبه ۲۹ مهر، «ورزش، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و جوانان»، یکشنبه ۳۰ مهر، «ورزش، روستاییان، عشایر و اقوام»، دوشنبه اول آبان، «ورزش، یاشگاه ها، پیشکسوتان، قهرمانان و خیرین ورزشی» و سه شنبه دوم آبان ورزش، کارمندان، کارگران و نیرو‌های مسلح است.
انتهای پیام/ر

اعلام برنامه های هفته تربیت بدنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار