تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شیر در مازندران

مازندران ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شیر را دارد، اما پایین بودن قیمت شیر مشکل اصلی دامداران مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی رضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در زمینه دام نیز هفت میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که ۲.۵ میلیون واحد دام سبک و مابقی واحد‌های دام سنگین هستند، گفت: سالانه ۶۵ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود و مازندران ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شیر را دارد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات بخش دامی، افزود: پایین بودن قیمت شیر مشکل اصلی دامداران مازندران است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران دارای شرایط آب و هوایی خوبی بوده، اما با توجه به زیر کشت رفتن زمین‌ها به کشت دوم و سوم، عملا با کاهش علوفه مواجه هستیم.

عطایی نژاد افزود: یکی دیگر از مشکلات دامداران استان، پایین بودن قیمت شیر و بالابودن قیمت نهاده‌های دامی است که باید اقدامی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت صادرات، گفت : اگر فضا برای صادرات فراهم شود می‌توانیم با افزایش تولید، صادرات را افزایش دهیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بخش طیور دو هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت می‌کنند که ۲۰۰ واحد مرغ واحد و شش واحد مرغ اجداد و ۴۰ کارخانه جوجه‌کشی است.

عطایی نژاد افزود: مازندران زیرساخت‌های خوبی در بحث تولید مرغ دارد که می‌توانیم ظرفیت تولید را تا ۳۰۰ هزار تن افزایش دهیم، اما برای تنظیم بازار ۲۰۰ هزار تن تولید می‌شود.

وی در زمینه مرغ مادر نیز گفت: از ظرفیت ۵۰ درصدی استفاده می‌کنیم، زیرا تولید بیش از اندازه بازار مرغ و جوجه را به هم می‌زند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مصرف تخم مرغ در استان، افزود: میانگین مصرف سالانه تخم مرغ در استان ۱۹۸ عدد بوده که در برنامه ششم توسعه باید به ۲۵۰ عدد برسانیم.

انتهای پیام/آ

تولید سالانه ۶۰۰ تن شیر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.