استفاده عشایر ایلام از مراتع کشور عراق به شرط انعقاد قرارداد

معاون سیاسی،امنیتی استانداری ایلام گفت: شرط استفاده عشایر ایلام از مراتع کشور عراق"انعقاد توافقنامه"بین دو کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حسین کلانتری در نشست اعضای شورای عشایر استان ایلام با اشاره به درخواست جامعه عشایری استان برای دریافت مجوز استفاده از مراتع استان‌های مرزی عراقی، اظهار کرد: انجام این خواسته نیازمند انعقاد توافقنامه با مقامات کشور عراق است و امیدواریم در مذاکرات و رایزنی با طرف عراقی بتوانیم زمینه تحقق این امر را فراهم کنیم.

وی در ادامه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش حجم ترددها در این ایام عشایر کوچ رو باید حرکت به سمت مراتع در شهرستان‌های گرمسیری استان را به بعد از ۲۷ آبان ماه موکول کنند.

معاون استانداری ایلام از مسئولان امور عشایری استان‌های مهمان نیز خواست با اطلاع رسانی مناسب و به موقع به جامعه عشایری خود آنان را از این موضوع مطلع کنند چرا که به خاطر موضوع اربعین و تردد زائران از ورود آنها به استان جلوگیری می‌شود.

 

کلانتری تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که عشایر از حالت کوچ سنتی به کوچ با وسایل نقلیه ترغیب شوند چراکه به دلیل افزایش خودروها و خطرات تصادف انتقال دام‌های عشایر به شکل سنتی مخاطرات بسیاری برای آنها به همراه دارد.

وی همچنین بر لزوم مایه کوبی دام‌های عشایر پیش از ورود به مراتع استان به منظور جلوگیری از انتقال برخی بیماری‌ها تاکید کرد ضمن اینکه نگهداری راه‌های عشایری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از مسئولان پلیس راه ایلام نیز خواست هنگام کوچ عشایر نظارت دقیق بر این موضع داشته باشند تا مشکلات احتمالی بروز نکند.

 

انتهای پیام/ع

استفاده عشایر ایلام از مراتع کشور عراق منوط بر توافق دو کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.