تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح بوم گردی

كمیته كارشناسی تفاهم نامه همکاری بین اداره كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با بنیاد مسكن آذربایجان غربی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، «حسین امامی» معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در جلسه این کمیته با اشاره به تفاهم نامه کشوری بین سازمان متبوع و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیش نویس تفاهم نامه استانی که بصورت سه جانبه بین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، بنیاد مسکن و این اداره تدوین شده که در راستای اجرای بند 3 از ماده 3 تفاهم نامه کشوری است.

وی افزود: ماده فوق از تفاهم نامه مذکور بر همکاری در رابطه با پرداخت تسهیلات به روستاییان به منظور ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای گردشگری و متقاضی طرح بوم گردی تاکید دارد.

در این نشست، نماینده بنیاد مسکن استان گفت: اکثر طرح‌های هادی اجرا شده در روستاهای هدف گردشگری استان از جمله گورچین قلعه و بند ارومیه، سویناس مهاباد، بیوران سفلی سردشت، چورس چایپاره با رویکرد جذب گردشگر بوده است و این بنیاد تمایل به ادامه همکاری‌ها در چارچوب تفاهم نامه جدید دارد.

در این جلسه مصوب شد مقدمات لازم برای انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای اجرای سایر شرایط و بندهای تفاهم نامه کشوری از جمله حفاظت و مرمت ابنیه و بافت‌های تاریخی و فرهنگی، توسعه وترویج صنایع دستی و هنرهای بومی روستایی و ترغیب سرمایه گذارن خصوصی به سرمایه‌گذاری در امر گردشگری روستایی به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/ع

تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح بوم گردی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.