عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

صحیفه سجادیه به ما مسئولیت پذیری می آموزد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:صحیفه سجادیه به ما مسئولیت پذیری می آموزد

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه گفت :لازم است این اثر گران قدار را بیشتر بشناسیم.

وی افزود: اگر این ابلاغ و انشاء امام زین العابدین(ع) نبود ما نمی توانستیم به چه کیفیت با پروردگار عرض ادب کنیم، بنابراین ما مرهون این شخصیت بزرگوار هستیم .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: صحیفه سجادیه آن چنان در این چند ساله رونق پیدا کرده که 50شرح بر آن نوشته شده است و کنگره بزرگ صحیفه سجادیه نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر برگزار شده است و این نشان دهنده جاذبه صحیفه سجادیه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری در پرتو صحیفه سجادیه است، افزود : انسان ها به خاطر اراده و اختیار و تکلیفی که بر عهده دارند باید در برابر خدا و رسول خدا و حاکمیت دینی و دفاع از دین مسئولیت پذیر باشند .

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: بالاترین معرفت ،شناخت خدا است و هرگاه انسان خدا را شناخت بیهوده سخن نمی گوید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانی که شانه از زیر مسئولیت خالی می کند، خود را گم کرده و دچار فراموشی و بحران هویت می شود و اگر در برابر خدا احساس مسئولیت نکرد کورکورانه وارد میدان می شود .

امام جمعه موقت قم گفت: انسان موجودی مختار و مکلف و با اراده است و اراده و اختیار بزرگترین پشتوانه تربیتی از جمله مسئولیت پذیری است.

آیت الله بوشهری گفت : افرادی که بر اساس وظیفه خود عمل نمی کنند و نگاه سطحی به دنیا دارند و نسبت به آخرت دچار غفلت اند، از منظر قرآن و روایات دچار یک نوع غفلت و بحران هویت هستند .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : رئیس جمهور آمریکا سخنی را علیه جمهوری اسلامی ایران می گوید و مزدوران او به به کنان با آن مواجه می شوند .

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: انسان های مسئولیت گریز به جایی آنکه در میانمار وارد میدان شوند و جلوی ظلم را بگیرند انسان ها را در مرزها می کشند.

انتهای پیام/ف

سخنان عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در کنگره بین المللی امام سجاد(ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.