مرمت و تسطیح بیش از 200 کیلومتر از راههای عشایری خلخال

رئیس اداره امور عشایری خلخال گفت: با هدف بهبود راههای ارتباطی عشایری در 6 ماه اول امسال بیش از 200 کیلومتر از مسیرهای تردد عشایر این شهرستان مرمت و تسطیح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، رئیس اداره امور عشایری خلخال افزود: با مرمت و تسطیح 200 کیلومتر از راههای عشایری خلخال در سال گذشته و 200 کیلومتر در سال جاری سطح خدمات ارائه شده به عشایر منطقه نیز در نیمه اول امسال بطور قابل توجهی ارتقا یافته است.

وی از توزیع 160 تن آرد، 156 تن سبوس برای تغذیه دام های عشایر و یک هزار و 530 عدد سیلندر گاز مایع در بین عشایر این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره امور عشایری خلخال گفت: اداره امور عشایری خلخال با هدف ارتقای سطح زندگی و معیشت خانوارهای عشایر منطقه اقدام به برگزاری کلاس های آموزش اصلاح نژاد دام ، نحوه پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های مشترک انسان و دام، دوره آموزشی بهبود تغذیه دام ها و مدیریت فروش محصولات تولیدی در بین عشایر منطقه کرده و همچنین 40 مورد تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار متقاضیان اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و بهبود کسب و کار عشایر قرار داده است.

علیزاده با بیان اینکه عشایر خلخال نقش مهمی در تولید و تامین پروتئین فرآورده های لبنی ایفا می کنند افزود: با تشکیل صندوق خرد زنان عشایر و اعطای تسهیلات ویژه به اعضای این صندوق فعالیت های اقتصادی زنان عشایری منطقه بطور قابل توجهی در سال جاری ارتقا یافته است.

وی همچنین تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه با محوریت تقویت زنجیره تولید در بخش های دامداری، زراعت، باغداری، اکوتوریسم، بیمه دام و محصولات زراعی و استفاده از انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی و برنامه ریزی برای ساماندهی عشایر برای آمادگی برای مقابله با بحران های خشکسالی را از اهداف و برنامه های در دست اقدام اداره امور عشایر خلخال در حمایت و تقویت جمعیت عشایری این شهرستان ذکر کرد.

عشایر خلخال متشکل از یک هزار و 200 خانوار جمعیتی بالغ بر 6 هزار و 500 نفر هشت درصد از مجموع جمعیت عشایری استان اردبیل را تشکیل می دهند، این عشایر توانایی منحصر بفردی در تولید انواع صنایع دستی از جمله گلیم، جاجیم، ورنی و تابلوفرش های نفیس داشته و نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

عشایر خلخال با برخورداری از 42 هزار واحد دامی نقش مهمی در تولیدات دامی و تامین گوشت و پروتئین مورد نیاز مردم این شهرستان داشته و سالانه 360 تن گوشت قرمز ، 900 تن شیر و 38 تن پشم توسط جمعیت عشایری خلخال تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

انتهای پیام/ح

بهبود راههای ارتباطی عشایری خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
روستای لنج آباد
آخرین اخبار