دوم آبان ماه آغاز می شود؛

حرکت پیاده کاروان 40 هزار نفری اربعین حسینی از اهواز تا چذابه

دبیر ستاد مردمی پیاده روی و اسکان اربعین حسینی خوزستان آغاز حرکت خودجوش و مردمی کاروان 40هزار نفری اربعین به صورت پیاده از اهواز تا چذابه را دوم آبان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام احمد سواری، دبیر ستاد مردمی پیاده روی و اسکان اربعین حسینی خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای جلسات دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز گفت: این کاروان مردمی پیش قراول حرکت عظیم کاروان های اربعین حسینی از سراسر کشور به سمت پایانه مرزی چذابه که یکی از کانون های رسمی تردد زائران اربعین حسینی است خواهد بود.

وی اظهار کرد: این کاروان که در اربعین سال گذشته 30 هزار نفر در آن شرکت داشتند، امسال با شور و شوق بیش تری از اهواز و مناطق و محلات اطراف این کلانشهر به طرف چذابه به راه خواهد افتاد و این مسیر 110کیلومتری را به مدت 6 روز به صورت پیاده طی می کنند.

سواری با بیان اینکه هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی از جمله پلیس راه برای کاروان عظیم 40هزار نفری انجام شده اذعان داشت: این کاروان با عبور از مناطق کوی سیاحی و عین دو اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - بستان، با برگزاری عزاداری و سوگواری، محبت و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) نشان خواهند داد.

دبیر ستاد مردمی پیاده روی و اسکان اربعین حسینی خوزستان با اشاره به اینکه این حرکت فرهنگی مذهبی از اربعین سال 1392 به صورت محدود شروع شد و هم اکنون با کمک های مردمی ابعاد وسیعی به خود گرفته تصریح کرد: محبان اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) در خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع همیشه در بزرگداشت ایام سوگواری محرم و صفر پیشتاز بوده و با شرایط جدیدی که در عراق و برپایی کنگره عظیم اربعین در این کشور به وجود آمده در سال های آینده شاهد شکل گیری ابعاد جدیدی از این حرکت مردمی خودجوش خواهیم بود.

بنا به اعلام ستاد اربعین خوزستان ، حرکت کاروان اربعین حسینی از سراسر کشور به مرزهای چذابه و شلمچه از 5 آبان شروع می شود.

انتهای پیام/گ

آغاز حرکت پیاده کاروان اربعین حسینی از اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.