رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس خبر داد؛

همایش ملی « شیراز خاستگاه تعزیه» در شیراز

همایش ملی « شیراز خاستگاه تعزیه» در روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در شیراز برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالصمد فهندژ سعدی رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس گفت: این همایش در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شهر شیراز با حضور پژوهشگران و گروه‌های تعزیه از 5 استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگران از استان‌های تهران و اصفهان درباره این هنر آئینی نمایشی به سخنرانی می‌پردازند، گفت: گروه‌های تعزیه از استان‌های اصفهان، قزوین، اراک، یزد و فارس در این همایش به اجرا تعزیه می‌پردازند.

سعدی ادامه داد: در روز نخست پس از افتتاحیه که همراه با ساز و دهل ویژه تعزیه برگزار می‌شود، گروه تعزیه اصفهان به اجرای تعزیه حربن‌یزید ریاحی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در 3 روز برگزاری همایش تعزیه‌خوان‌ها با لباس ویژه این هنر حضور دارند، بیان کرد: در روز دوم گروه قزوین با تعزیه آب آوردن حضرت عباس و گروه اراک با تعزیه شهادت امام حسین (ع) به اجرای این هنر فاخر می‌پردازند.

رئیس کانون تخصصی تعزیه فارس با اشاره به اینکه در روز آخر 3 گروه به اجرای تعزیه می‌پردازند، تصریح کرد: گروه یزد به اجرای تعزیه شهادت حضرت علی اکبر و یکی از گرو‌ههای استان فارس به اجرای تعزیه شاهچراغ (ع) و گروه دوم به اجرای تعزیه حضرت عباس می‌پردازند.
انتهای پیام/ر

همایش ملی تعزیه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار