مونیکا زرنیلی: صلیب سرخ کمک‎هایش را به افغانستان ادامه می‎دهد‎‏

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‎گوید که با وجود چالش‎ها در افغانستان، این نهاد به کمک هایش ادامه می‎دهد.

مونیکا زرنیلی: صلیب سرخ کمک‎هایش را به افغانستان ادامه می‎دهد‎‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مونیکا زرنیلی، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ می‎گوید که با وجود چالش‎ها در افغانستان، این نهاد به کمک هایش ادامه می‎دهد.

وی در مراسم «هفتۀ هلال احمر» در کابل سخن می‎زد، بیان داشت که حمله بر کارمندان این نهاد، آنان را ناگزیر ساخت تا فعالیت‏های شان را در شمال کشور کاهش بدهند.

مونیکا زرنیلی در این باره افزود: «امسال برای کمیته صلیب سرخ در شمال افغانستان سال دشواری بوده است؛ ما در سه رویداد امنیتی بزرگ سه بار آماج قرار گرفتیم، هفت تن را از دست دادیم و سه تن را نیز ربودند و این بسیار سنگین بود.»

در همین حال، مسؤولان هلال احمر مردم را به فعالیت های رضا کارانه تشویق می‎کند و فعالیت رضاکاران را در کشور بسیار مهم و اثرگذار می‎داند.

میرویس اکرام، سرپرست و معاون صلیب سرخ در افغانستان اظهار داشت: «همین رضا کاران استند که ستون فقرات سره میاشت را تشکیل می دهند.»

نیلاب مبارز، دبیر کل صلیب سرخ نیز گفت: «بدون تفکیک در تمام کشور به شمول مناطق نا امن در کنار مردم هستند و باید از آنان حفاظت نماییم.»

با این همه، شماری از رضا کاران از شهروندان کشور می خواهند تا با گروه های رضاکار بپیوندند و فرهنگ رضاکاری را گسترش بدهند.

هلال احمر افغانی از هشتاد سال بدینسو در بخش کمک های بشردوستانه در افغانستان فعالیت می کند.

حکومت برای پیش برد کمک های بشردوستانه هلال احمر به این نهاد یک میلیون دالر کمک کرد و از مردم نیز می خواهند تا این نهاد را پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار