امید مطرح کرد:

حذف 700 رشته در راستای ماموریت گرا بودن دانشگاه علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در راستای هماهنگی با بازار کار 700 رشته را حذف و یا اصلاح کرده است.

حذف 700 رشته در راستای ماموریت گرا بودن دانشگاه علمی و کاربردیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی صبح امروز با حضور در شبکه خبر اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به عنوان یک مرکز آموزشی مهارتی بوده که در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته اقدام به تربیت دانشجو می‌کند.

امکان جذب مجدد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و کاربردی

 وی بیان کرد: سه سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو کرده که به خاطر برخی از مسائل جلوی این کار گرفته شد، ولی ممکن است در سال 98 جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دو مرتبه صورت بگیرد.

 امید ادامه داد: بیش از دو هزار و 800 رشته در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تدریس می‌شود که همگی آنها مهارتی و متناسب با نیاز بازار کار است و خوشبختانه در این مرکز آموزشی بیش از 70 درصد درس‌ها به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است.

 رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه دانشجو بر اساس بازار کار تربیت می‌شود، افزود: دانشجویان بعد از فارغ تحصیلی به دلیل آموزش‌های مهارتی می‌توانند مستقیما وارد بازار کار شده و شغل مورد نظر خود را به دست آورند.

 امید عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در 4 گروه مدیریت، خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی اقدام به تربیت دانشجوی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار می‌کند که در این میان 40 درصد از دانشجویان مربوط به حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی 35 درصد مربوط به بخش صنعت و بقیه نیز به 2 حوزه فرهنگ و هنر و کشاورزی اختصاص دارد که در آینده سعی می‌شود این تعادل بین حوزه‌های مختلف آموزشی بیشتر رعایت شود.

یک میلیون و 300 هزار فارغ تحصیل حاصل 25 سال فعالیت دانشگاه علمی کاربردی

 وی تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی در 25  سال اقدام به تربیت دانشجوی مهارتی کرده است و تا امروز یک میلیون و 300 هزار نفر فارغ تحصیل این دانشگاه مهارتی شده‌اند.

 امید ادامه داد: در حال حاضر 500  هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد 700 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته هستند و هنوز فارغ تحصیل نشده‌اند.

 امید اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از دانشجویان مهارتی باشند ولی در حال حاضر 15 درصد دانشجویان مهارتی هستند.

 امید با بیان اینکه بیش از 75 درصد دانشجویان کشور آلمان مهارتی هستند، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای هزار مرکز در سراسر کشور بوده که کار جذب دانشجو و فارغ تحصیلی آنها بر عهده دانشگاه جامع و تربیت دانشجویان به وسیله مراکز به سازما‌ن‌های دولتی و غیر دولتی است.

ثبت نام 45 هزار مدرس برای تدریس در دانشگاه علم و کاربردی

امید ادامه داد: در گذشته 50هزار مدرس مجوز تدریس در این دانشگاه را گرفته اما امروز جذب استاد از طریق هیئت علمی انجام می‌شود و با توجه به نیاز 9 هزار نفری دانشگاه 45 هزار نفر برای تدریس در این مرکز آموزشی مهارتی ثبت نام کرده‌اند.

 امید ادامه داد: مدرسانی که در رشته مانند حقوق و یا قضا تدریس می‌کنند خودشان در کارهای وکالت و همچنین قضاوت فعالیت دارند.

 امید اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی و بر اساس نیاز بازار  کار رشته‌ها را به روز رسانی می‌کنند و در همین راستا 700 رشته حذف و یا اصلاح شده‌اند.

 وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای  تربیت دانشجویان در حوزه مهارت‌های عام فعالیت می‌کند ولی دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای آموزش مهارت‌های خاص اقدامات آموزشی را انجام می‌دهد و مدرک دانش آموختگان این مرکز آموزشی می‌توانند جواز کسب دریافت کنند.

 امید با اشاره نظام صلاحیت حرفه‌ای، اظهار کرد: با استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای افراد با هر مدرک و توانایی می‌توانند با اخذ گواهی شغل و توانایی خود در رشته مد نظر مشغول به فعالیت شوند.

 امید گفت: مدرک افرادی که رشته‌شان امروزه  حذف می‌شود کاملا ارزش دارد و آنها بدون هیچ مشکلی در مقاطع بالاتر می‌توانند اقدام به تحصیل کنند.

 وی یادآور شد: دانشگاه  جامع علمی کاربردی علاوه بر مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دوره‌های تک‌درس و تک‌پودمانی را برگزار می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار