رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان گفت: 8210 کیلوگرم علوفه خشک و با کیفیت قابل قبول در پارک ملی سیاهکوه در حال توزیع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  عزیزی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردکان گفت: مشکلات کم آبی در منطقه از طریق ساخت آب انبارها ازسوی اداره کل محیط زیست یزد و آبرسانی مداوم با آن ها با کامیون تا حدود زیادی رفع شده است اما مشکل تغذیه حیات وحش برای عبور از بحران نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب تری است.

عزیزی افزود: سیاست اداره کل محیط زیست استان تغذیه دستی حیات وحش به صورت مستمر نیست زیرا این فعالیت موجب آسیب به چرخه های زیستی منطقه می شود.

وی در ادامه گفت: اخیرا در قالب گروههای خیرین مقدار 8210 کیلوگرم علوفه خشک و با کیفیت قابل قبول در پارک ملی سیاهکوه ذخیره و در حال توزیع است و امید است این کمک های مردمی که با نیت حفظ سرمایه های زیستی این کشور و رعایت حقوق حیوانات انجام می شود موجب کمک به عبور از این بحران خشکسالی شده و آسیب کمتری به حیات وحش پارک ملی سیاهکوه وارد شود و همچنین با توجه به آموزه های اسلام در خصوص رعایت حقوق حیوانات امیدواریم این گونه حمایت مالی خیرین باقیات و صالحاتی برای مسببین امر باشد.

خشکسالی های پی در پی موجب آسیب به طبیعت پارک ملی سیاهکوه شده است.

استان یزد از جمله استان‌هایی است که علاوه‌ بر آثار تاریخی بی‌شمار، به خاطر کویری بودن هم بسیار مورد توجه گردشگران و به خصوص کویردوستان قرار می‌گیرد.

منطقه سیاه کوه اردکان  در فاصله 25 کیلومتری شرق مرکز بخش خرانق قرار دارد که خوشبختانه به دلیل عدم تعارضات، برغم خشکی شدید و تاثیر جدی خشکسالی بر روی رویشگاههای آن هنوز جمعیت مناسبی از علف خواران وحشی را به خاطر تلاشهای شبانه روزی محیط بانان در خود جای داده است.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

کمک های مردمی با نیت حفظ سرمایه های زیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.